مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۳۰ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۳۰ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آدم ربایی در خاش 

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "ایرانشهر" جوان ربوده شده در شهرستان "راین" استان کرمان پس از ۵۰ روز اسارت از چنگال آدم ربایان آزاد و فرد آدم ربا نیز دستگیر شد.

سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: در پی دریافت حکم نیابت قضائی از استان کرمان مبنی بر آزاد سازی جوانی ۳۲ ساله که در تاریخ هشتم تیر ماه سال جاری توسط چند فرد مسلح در یکی از محلات شهرستان "راین" این استان ربوده و به مکانی نامعلوم در شهرستان "ایرانشهر" منتقل شده بود، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این آدم ربایی و آزادسازی این جوان در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: با توجه به اهمیت موضوع، تیم رسیدگی کننده به پرونده تحقیقات خود را در این خصوص آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی محل اختفاء عامل اصلی این آدم ربایی را در منطقه " بمپور " شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر بیان داشت: سرانجام روز گذشته در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم داخل مخفیگاهش دستگیر و فرد ربوده شده نیز پس ۵۰ روز اسارت آزاد و صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگشت.

سرهنگ سعادتی با بیان اینکه علت و انگیزه آدم ربایان اختلافات مالی بوده است، تصریح کرد: دیگر متهمان متواری این پرونده نیز شناسایی و به زودی دستگیر خواهند شد.

قاتل فراری به دام افتاد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر قاتل تحت تعقیب، پس از ۷ سال فرار به دام افتاد.

سرهنگ "محمد سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر  گفت: در مرداد ماه سال ۹۲ و در پی قتل زنی ۲۸ ساله در یکی از محلات ایرانشهر موضوع دستگیری قاتل در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در جریان تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد برادر ۳۵ ساله این زن که با خواهر خود اختلاف داشته است پس از یک مشاجره لفظی، او را به وسیله یک میله فلزی و وارد کردن یک ضربه به سرش به قتل رسانده و از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: با توجه به متواری بودن این قاتل تلاش پلیس برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد این فرد در سطح شهرستان بدست آمد.

او بیان کرد: مأموران که در صدد دستگیری این قاتل بودند با رصد اطلاعاتی و انجام یکسری اقدامات تخصصی مخفیگاه او را در یکی از محلات شناسایی و روز گذشته در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را پس از ۷ سال فرار به دام انداختند.

سرهنگ سعادتی خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراخل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف کالای قاچاق در بازرسی از یک کامیونت

فرمانده انتظامی ایرانشهر از توقیف خودروی حامل چای و چسب کاشی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبرداد.

سرهنگ "محمود سعادتی  اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مقابله با ورود کالای قاچاق و برخورد با مخلان اقتصادی، ماموران ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ایرانشهر حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک شدند و آن متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو متوقف شده، ۸ تن و ۱۳۰ کیلو گرم چای و ۴ تن و ۲۴۰ کیلوگرم چسب کاشی قاچاق را کشف کردند، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش کالا‌های کشف شده، ۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در" زابل"

با هوشیاری و سرعت عمل مأموران پلیس آگاهی شهرستان زابل سارق حرفه‌ای خودرو شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی" فرمانده انتظامی شهرستان زابل  گفت: روز گذشته مأموران دایره مبارزه با سرقت پلس آگاهی زابل هنگام گشت زنی در بلوار ارتش به سرنشینان یک خودرو پراید سفید رنگ مشکوک شدند.

او افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد خودروی مذکور دارای سابقه سرقت از شهر "مشهد" مقدس می‌باشد.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: تیم گشت پلیس آگاهی بلافاصله خودرو را با علائم هشدار دهنده متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل اظهار داشت: متهم ۴۳ ساله پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجوئی‌های به عمل آمده به سرقت خودرو در اردیبهشت ماه سال ۹۹ اعتراف کرد.

او با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌بایست وسیله نقلیه خود را به وسایل و تجهیزات بازدارنده نظیر قفل پدال، سیستم ضد سرقت مجهز، تا از دستبرد سارقان در امان باشد و در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک از طریق شماره تلفن ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

سارق ۲۸ ساله منزل در شهر خاش دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری یک سارق حرفه‌ای منزل با ۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهرستان خاش با شیوه‌های یکسان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با حضور در صحنه سرقت وجمع آوری سرنخ‌های موجود، سارقی سابقه دار را شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه با همکاری عوامل سپاه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: متهم ۲۸ ساله پس از روبه رو شدن با ادله محکم پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و در بازجوئی‌های تکمیلی به ۲ فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهرستان خاش اعتراف کرد.

سرهنگ کوچکزایی در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده هر گونه تردد افراد مشکوک و ناشناس در محلات و مناطق مسکونی مراتب را سریعاً با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف تریلی تانکردار با ۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی تانکردارخبر داد.

سرهنگ " حیدرعلی کیخای مقدم  گفت: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان فرآورده‌های نفتی، ماموران انتظامی پاسگاه پیر سهراب شهرستان چابهار حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خارج از شبکه توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با بیان اینکه در این رابطه یک متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق سوخت به صورت برنامه ریزی شده و مستمر ادامه خواهد داشت و سعی پلیس بر این است که با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان‌های مرتبط با این پدیده مقابله شود.

۲۲۵ واحد صنفی در ایرانشهر پلمب شد

رییس مرکز بهداشت ایرانشهر  گفت: ۲۲۵ واحد صنفی از ابتدای امسال تا کنون به دلیل رعایت نکردن هشدار‌های بهداشتی ویروس کرونا از سوی مرکز بهداشت پلمب شد.

مهدی صدرایی نسب اظهارداشت:این مکان‌های کسب شامل سوپر مارکت، قصابی، لوازم ساختمانی، آرایشگاه، چایخانه، نمایشگاه اتومبیل، سمساری، خرازی، اغذیه فروشی، گیم نت، دیزی سرا، محصولات فرهنگی، پوشاک، مصالح ساختمانی و فروشگاه لوازم خانگی بوده است.

او  بیان کرد: این واحد‌های صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا و توجه نکردن به ساعت کاری (۹ تا ۱۸) پلمب شدند.

رییس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: بازرسان بهداشت محیط به صورت شبانه‌روزی از مراکز تهیه و توزیع بازدید و در صورت مشاهده تخلف بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهند کرد.

او  با تاکید بر اینکه مردم تا جایی که امکان دارد از اجتماع‌های گروهی همچون برگزاری عروسی و دورهمی‌ها خودداری کنند، افزود: تردد غیرضروری از مناطق پاک به شهر‌ها و روستا‌های شهرستان و برعکس می‌تواند موجب انتشار بیماری کرونا در نقاط پاک شود.

صدرایی اظهارداشت: با بازگشایی‌هایی که اخیرا انجام شده لازم است که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام صنوف رعایت شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار