ماندانا زنگنه گفت: بسته سرمایه‌گذاری باید در برخی از طرح‌های این استان آماده و صاحبان سرمایه علاقه‌مند به مشارکت مورد هدایت قرار گیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان با اشاره به روند مشکلات ایجاد شده در برخی از طرح‌ها اظهارداشت:بسیاری از طرح‌ها در روند تسهیلات و سرمایه‌گذاری دچار مشکل‌اند که در این زمینه باید در کارگروه اشتغال، ستاد تسهیل، فضای کسب‌و کار و روند استعلامات پیگیری‌های لازم انجام شود.

او  با اشاره به لزوم انجام مجموعه اقدامات در توسعه سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: صرفا ایجاد کارگروه اشتغال و تامین منابع تسهیلاتی دارای اولویت نیست زیرا در سال‌های قبل که مبتنی بر روند اعطای تسهیلات بوده مشکلات اساسی برطرف نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت توجه به طرح‌های تملیک شده افزود: یکی از سیاست‌های اشتغال‌زایی بهره‌گیری از ظرفیت‌های بلا استفاده مانند طرح‌های تملک شده، طرح‌های بانکی رها شده و طرح‌های نیمه تمام است که در این موراد ظرفیتی ایجاد و منابعی هزینه شده چه از طریق منابع بانکی و چه از منابع خود شخص می‌توان با تغییر نگاه یا جذب سرمایه گذار جدید به چرخه تولید بازگردند.

او  با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در اجرای طرح‌ها افزود: نیاز به تمرکز در برنامه‌ریزی مشخص احساس شده و در این زمینه یک روز معین برای مباحث سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان در نظر گرفته خواهد شد.

زنگنه با تاکید بر اهمیت اولویت نگاه پروژه محوری بر برنامه محوری تاکید کرد: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی مانند معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان متولی هماهنگی و نظارت موضوعات اقتصادی در این استان، دستگاه‌های اجرایی به عنوان سیاست‌گذار موضوعات حوزه خاص، بانک‌ها به عنوان تامین کننده منابع باید پاسخگوی روند اجرای طرح‌ها و علت توقف شان باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان وی با اشاره به تعیین روز چهارشنبه تحت عنوان روز پیگیری طرح های سرمایه‌گذاری در این استان افزود: در جلسات مشخص و برنامه ریزی شده در این روز همه موضوعات سرمایه گذاری متناسب با ماهیت طرح و با رویکرد پروژه محوری برنامه ریزی خواهد شد.

او  در مورد روند جلسات پیگیری طرح‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی مشخص شده این استان به پنج گروه شمالی شامل منطقه سیستان، خاش، تفتان، میرجاوه و زاهدان و میانی شامل نیکشهر ،قصرقند و سرباز و در انتها چابهار و کنارک به دلیل هماهنگی اقلیمی و تقسیم بندی و از هفته‌های آتی جلسات استانی به صورت هر ۲ هفته در هر شهرستان با صاحبان سرمایه و سرمایه گذاران هر منطقه برگزار خواهد شد.

زنگنه با تاکید بر تهیه لیست طرح، عنوان طرح، مکان پیشنهادی، میزان سرمایه گذاری و دوره بازگشت سرمایه در یک جدول واحد اولیه توسط دستگاه‌های اجرایی به منظور تعیین شاخص‌ها تاکید کرد: در جلسات استانی این جداول برای هم اندیشی با صاحبان سرمایه و ترغیب آنان به سمت سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او  همچنین بیان کرد: تعیین تکلیف کمک‌های فنی و اعتباری بر اساس اولویت‌های تعیین شده از سوی برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی بر اساس طرح‌های توجیهی این دستگاه‌ها و تعیین سیاست‌های مشخص شده صورت خواهد پذیرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در مورد روند اجرای طرح‌ها افزود: توسعه نظارت بانک‌های عامل، دستگاه‌های اجرایی فعال‌تر عمل کرده و طرح‌هایی که متوقف و نیاز به یاری در آن‌ها احساس می‌شود شناسایی و مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار