رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سرخه از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۳۳ چوب استر در شهرستان سرخه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از سمنان، محمد راستین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: یک دستگاه کامیون حاوی چوب قاچاق توسط مامورین پرتلاش پاسگاه افتر و ماموران گشت یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه متوقف شد.

او افزود: ماموران پاسگاه افتر و یگان حفاظت منابع طبیعی سرخه در هفته گذشته در محور سرخه_فیروزکوه به یک دستگاه کامیون حمل چوب مشکوک و ضمن بازرسی و بررسی مدارک و مجوز حمل، آن را متوقف کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد بار چوب کامیون بالغ بر حجم ۳۳ استر بوده که به صورت قاچاق بدون مجوز قطع و پروانه حمل شامل درختان جنگلی از گونه‌های راش، ممرز، انجیلی بود که از استان مازاندران به مقصد شهرستان شاهرود در حال حرکت بود.

راستین با بیان اهمیت حفاظت از درختان جنگلی و برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان چوب، تصریح کرد: نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار تخریب، تصرف زمین‌های ملی، آتش سوزی و قطع درختان جنگلی از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ هستند.

او از تشکل‌های مردم نهاد، همیاران طبیعت، دهیاران، شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواست، برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر تخریب ، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از رانندگان حمل چوب هابی باغی و غر باغی خواست ، مجوز های لازم برای حمل چوب را از ادارات منابع طبیعی دریافت  و در مهلت زمانی مشخص شده تردد کنند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.