نماینده آمریکا در امور غرب آسیا اعلام کرد طرح الحاق کرانه باختری لغو نشده و در نهایت اجرایی خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور خاورمیانه اعلام کرد طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی به قوت خود باقیست.

جیسون گرینبلات در مصاحبه‌ای با رسانه صهیونیستی یسرائیل هیوم اعلام کرد طرح الحاق کرانه باختری تنها به تعویق افتاده، اما در نهایت اجرایی خواهد شد.

این مقام آمریکایی با تاکید بر استفاده از واژه «تعلیق» در خصوص طرح الحاق گفت مسئله اجرا شدن یا نشدن این طرح نیست و امیدواریم اجرای آن تنها بسته به زمان باشد.

نماینده دولت آمریکا با تحسین طرح ننگین سازش میان رژیم صهیونیستی و امارات، آن را سیاست مناسب نخست وزیر صهیونیست‌ها دانست.

گرینبلات گفت امیدواریم دیگر کشور‌های عربی از اقدام امارات تاثیر بپذیرند.

این در حالیست که مقامات اماراتی از توقف طرح الحاق کرانه باختری به عنوان نقطه قوت توافق ننگین خود با صهیونیست‌ها یاد می‌کنند.

رئیس جمهور آمریکا پنج شنبه گذشته اعلام کرد امارات و رژیم صهیونیستی طی سه هفته آتی، توافقی مبنی بر عادی‌سازی روابط خود را در کاخ سفید به امضا خواهند رساند. این توافق در واقع علنی سازی روابطِ پیش از این مخفیانه میان دو طرف است.

مقامات اروپایی و عربی در حالی بر تعلیق طرح الحاق کرانه باختری به عنوان نقطه مثبت عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی تاکید دارند که بنیامین نتانیاهو در اولین گام کارشکنانه خود پس از این توافق اعلام کرد به طرح الحاق اراضی فلسطین به اراضی تحت اشغال این رژیم پایبند است و از آن کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار