پرچم حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تعویض و حرم مطهر یکپارچه سیاهپوش شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پرچم عزای حسینی به مناسبت ماه محرم، بر فراز گنبد حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برافراشته و حرم مطهر سیاه پوش شد.

در این مراسم زائران، شیفتگان و عاشقان اهل بیت (ع) و خدام با حضور در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و انجام سینه زنی، سوگواری، نوحه سرایی و مرثیه سرایی عشق خود به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در سومین حرم اهل بیت (ع) را به نمایش گذاشتند.

خازن جانشین اماکن حرم و فرمانده میدانی حرم شاهچراغ (ع) در دهه اول ماه محرم اظهار کرد: همزمان با ماه محرم و عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، هر روز بعد از نماز صبح، مراسم زیارت عاشورا در فضای باز برگزار می‌شود، و هر شب نیز بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم مداحی و سخنرانی است.

او اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی هم برنامه‌ریزی کرده‌اند که با توجه به اینکه رفت و آمد و حرکت هیئت‌ها با توجه به بخشنامه ستاد ملی کرونا ممنوع است، بنابراین شبی چند هیئت با فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز آستان حضور پیدا کرده و عزاداری خواهند کرد.

خازن تصریح کرد: شب شام غریبان هم مراسم لاله گردانی و خطبه خوانی توسط خدام برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: تمام برنامه‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی، داشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود.

حضرت سید امیر احمد (ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم (ع) است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
مجری برنامه زنده تعویض پرچم چرا ماسک رو برمیداره صحبت میکنه و دوباره ماسک رو میزاره کار درستی نیست مردم میبینند فکر میکنند کار درستی هست