مسئولان برگزاری مسابقات تنیس آزاد آمریکا (یو اس اوپن) اعلام کردند که نتایج آزمایش کرونای همه تنیسور‌های شرکت کننده در این مسابقات منفی بوده است.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام فدراسیون تنیس ایالات متحده آمریکا نتیجه آزمایش هیچیک از تنیسور‌های "یو اس اوپن" مثبت نبوده است، اما ۲ بازیکن به دلیل آنکه مربی بدنساز آن‌ها مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند، باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.

مشخص نیست که این ۲ تنیسور چه زمانی باید قرنطینه را آغاز کنند، اما با توجه به مدت ۲ هفته‌ای قرنطینه، آن‌ها در خطر از دست دادن این گرند اسلم هستند.

برگزار کنندگان مسابقات آزاد آمریکا اعلام کردند که این ۲ بازیکن ارتباط نزدیکی با افراد مبتلا داشته اند که قرنطینه و از جدول مسابقات حذف شده اند. البته هنوز حذف این ۲ تنیسور از جدول مسابقات تایید نشده است.

اگرچه برگزار کنندگان مسابقات، نام تنیسور‌ها را فاش نکرده اند، اما "گویدو پیا" تنیسور آرژانتینی و نفر سی و پنجم جهان و "هوگو دیین" نفر نود و چهارم تنیس جهان از بولیوی با انتشار ویدئو‌هایی در اینستاگرام تایید کردند که به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، اما باید قرنطینه شوند.

شیوع ویروس کرونا باعث شد چندین تنیسور برجسته از از جمله رافائل نادال و "بیانکا اندرسکو" از مسابقات امسال یو اس اوپن کناره‌گیری کنند.

"نیشیکوری" ژاپنی و فاتح این مسابقات در سال ۲۰۱۴ نیز پیش از این بازی‌ها به ویروس کرونا مبتلا شد و این دوره از مسابقات را از دست داد.

"سیمونا هالپ" قهرمان مسابقات ویمبلدون و نفر دوم تنیس زنان جهان جدیدترین بازیکنی بود که اوایل این هفته از حضور در مسابقات انصراف داد.

این بدان معناست که از ۱۰ تنیسور برتر زنان جهان ۶ نفر در این دوره از مسابقات غایب خواهند بود.

"سرنا ویلیامز" قهرمان ۲۳ گرند اسلم جهان تنها بازیکن حاضر در مرحله نیمه نهایی مسابقات سال گذشته است که در این دوره نیز شرکت دارد.

با وجود غیبت تعداد بسیاری از تنیسورها، مسئولان تنیس آمریکا ادعا کرده‌اند که میزان مشارکت در این دوره از مسابقات فراتر از حد انتظار آن‌ها بوده است.

این مسابقات از روز ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار