رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: با توجه به عدم ارائه مجوز‌های لازم و استعلامات انجام شده، کارگردان معرفی شده برای فیلم «راز سلیمانی» سوابق روشن و صلاحیت‌های هنری لازم را ندارد.

جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد با اشاره به اینکه به عوامل فیلم «راز سلیمانی» اجازه‌ی فعالیت و انتخاب بازیگر در مهاباد داده نمی‌شود، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: تولید یک اثر هنری علاوه بر مجوزهای اداری مرسوم، نیازمند داشتن مهارت، دانش و صلاحیت هنری است و برای خدشه دار نشدن جایگاه هنرمندان حقیقی، نباید اجازه داد فضای فعالیت هنری توسط نااهلان دچار بدنامی شود.

جوانبخت افزود:  از طریق فضای مجازی متوجه شدیم عوامل تهیه فیلم در مهاباد برای  تهیه فیلمی بین المللی اقدام به فعالیت کردند.

او ادامه داد: این عوامل با پخش ابلاغیه در فضای مجازی برای تهیه  فیلمی به نام راز سلیمانی که از آن به عنوان بزرگترین پروژه سینمای کردی یاد کرده بودند برای جذب بازیگر تلاش می‌کردند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد تصریح کرد: با پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد متوجه شدیم عوامل تهیه این فیلم مجوز معتبری برای فعالیت در این شهرستان دریافت نکردند به همین دلیل کار تا اطلاع ثانوی و گرفتن مجوز معتبر متوقف شد.

جوانبخت تصریح کرد: هر گونه فعالیت هنری مبنی بر فیلم سازی، تئاتر، نمایش نامه خوانی و غیره در این شهرستان باید با مجوز معتبر و تایید این اداره صورت گیرد.

او از استقبال خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری استقبال کرد و اضافه کرد: بی شک فعالیت هنری بهترین ابزار برای رشد و ترقی فرد و جامعه است، با این حال باید افرادی که تازه به این وادی قدم می‌گذارند، قبل از حضور در کلاس و یا پروژه‌ای حتما استعلامات لازم را از ادارات، انجمن‌ها و افراد متخصص انجام دهند تا گرفتار سواستفاده‌گران و نااهلان هنر قرار نگیرند.

انتهای پیام/ه

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.