با گذشت بیش از ۱۰ سال از آغاز عملیات ساخت خانه‌های مسکن مهر در شهرستان میناب هنوز تعدادی از این واحد‌ها ساخته نشده است و برخی واحد‌های ساخته شده هم قابل سکونت نیستند.

مصطفی بازماندگان، مدیر اداره راه و شهرسازی میناب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت:طرح ساخت خانه‌های مسکن مهر در شهرستان میناب سال ۸۸ کلید خورد و قرار بود در مدت زمان کوتاهی ۳ هزار و ۲۰ واحد مسکونی توسط ۱۵ تعاونی ساخته و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

او گفت:تاکنون عملیات ساخت ۲ هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی به پایان رسیده و به متقاضیان واگذار شده است.

مدیر اداره راه و شهرسازی شهرستان میناب در واکنش به گلایه برخی از شهروندان در خصوص نبود زیرساخت‌های لازم در مجتمع‌های مسکن مهر میناب افزود: تعدادی از واحد‌های ساخته شده به دلیل مشکلاتی از جمله نداشتن آب و برق، نداشتن شبکه فاضلاب و محوطه سازی نامناسب قابل سکونت نیستند که این مشکلات در شورای مسکن شهرستان و استان مطرح شده و امیدواریم هر چه زودتر تصمیم مناسبی برای رفع مشکلات موجود اتخاذ شود.شهروندان مینابی بی بهره از مهرِ مسکن مهر!

بازماندگان در خصوص ساخته نشدن ۵۹۰ واحد مسکن مهر در شهرستان میناب پس از گذشت بیش از ۱۰ سال نیز گفت: البته ساخت این واحد‌ها شروع شده، اما به دلیل مشکلات حقوقی به وجود آمده بین پیمانکاران و اعضای تعاونی‌ها ساخت آن‌ها متوقف شده و یا به کندی پیش می‌رود.شهروندان مینابی بی بهره از مهرِ مسکن مهر!

او گفت: اعضای تعاونی‌ها و پیمانکاران باید مشکلات حقوقی خود را حل و فصل کنند تا این واحد‌ها نیز هر چه زودتر ساخته و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


البته مشکلات خانه‌های مسکن مهر تنها متعلق به شهرستان میناب نیست و در اکثر شهر‌های استان هرمزگان از جمله در شهر بندرعباس نیز با گذشت بیش از ۱۰ سال هنوز‌ تعدادی از خانه‌ها ساخته نشده است و برخی واحد‌های ساخته شده هم مشکلات زیادی دارند.

شهروندان مینابی بی بهره از مهرِ مسکن مهر!

فریدون همتی استاندار هرمزگان اواخر اردیبشهت ماه امسال در نشست ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن استان گفت: هزار و ۸۸۴ واحد مربوط به تعاونی‌های مسکن مهر در استان هرمزگان دارای پرونده حقوقی در دادگستری هستند.

همتی افزود: برای رفع مشکل این تعاونی ها، جلسه‌ای با رئیس کل دادگستری و دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود تا به سرعت به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی و مشکلات این واحد‌ها رفع شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
مصطفی
۰۳:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام . ما که خارج کشوریم هیچ دسترسی نداریم معلوم نیست چی شد