طبق مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک استان مقرر شد خیابان راه‌آهن قزوین با حفظ زیرگذر سواره، دارای چهارراه شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در نشست کمیته فنی شورای ترافیک استان مقرر شد با توجه به شرایط کنونی زیرگذر عابر پیاده در بلوار جمهوری اسلامی و زیرگذر سواره در خیابان راه‌آهن شهر قزوین و نارضایتی ساکنان این محله، تقاطع همسطح در خیابان راه‌آهن با حفظ پل زیرگذر سواره ایجاد و زیرگذر عابر پیاده این محله نیز حذف شود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در این نشست با تاکید بر اهمیت در نظر گرفتن نگاه اجتماعی در اجرای پروژه‌ها بیان کرد: با توجه به آثار همسطح‌سازی تقاطع راه‌آهن بر زندگی اجتماعی ساکنان این محله، پژوهشی درباره این دو زیرگذر انجام شد و در قالب آن از دستگاه‌های مرتبط، کارشناسان و ساکنان این محله پرسشگری صورت گرفت.

شیما زرآبادی‌پور افزود: حفظ وضع موجود زیرگذر عابر پیاده مورد تایید هیچ یک از گروه‌های مورد مصاحبه نبود و در مجموع، مردم اعم از کودکان، زنان، سالمندان و حتی موتورسوارانی که از آن تردد می‌کنند، از این تقاطع رضایت نداشتند که علت این نارضایتی فقدان روشنایی، دسترسی نامناسب و حضور معتادان است.

او ادامه داد: از آنجا که مردم به دلیل قدمت زیرگذر سواره، به آن احساس تعلق خاطر دارند، زیرگذر سواره موجود حفظ و تقاطع چراغ‌دار در آن احداث می‌شود؛ اما درباره زیرگذر عابر پیاده با توجه به اینکه این زیرگذر برای شهروندان به خصوص توان‌یابان از جمله سالمندان و افراد دارای معلولیت به هیچ عنوان مناسب نیست، زیرگذر عابر پیاده حذف می‌شود تا دسترسی عابر پیاده، همسطح باشد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه حرکت خودرو‌ها از روی پل صورت می‌گیرد، بناست در ایجاد و ساماندهی این تقاطع تبادل‌ها و دسترسی‌های مناسبی برای بخش‌های شمالی و جنوبی آن در نظر گرفته شود.

در این جلسه همچنین پس از بحث و بررسی دو طرح ترافیکیِ تسریع در اجرای پل شرکت نفت و احداث فاز دوم پروژه نسیم شمال (از مقابل تقاطع اقبالیه-نسیم شمال تا میدان خلیج فارس) مقرر شد این دو طرح برای بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری به شورای ترافیک استان ارجاع داده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.