امام جمعه باغملک گفت: آتش سوزی‌های اخیر بخش عمده‌ای از جنگل‌های شهر را از بین برده است و امیدواریم عمدی نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی نژاد  امام جمعه باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آتش سوزی‌های اخیر بخش عمده‌ای از جنگل‌های شهر را از بین برده است و امیدواریم عمدی نباشد، اما اکنون به صورت رسمی اعلام می‌کنم و از زبان مردم به گوش مسئولان می‌رسانم که این آتش سوزی که در کوه گِردکی اتفاق افتاد عمدی بوده است.

او بیان داشت:  باید دستگاه‌های امنیتی، نیرو‌های انتظامی، قوه قضائیه و دادستان شهرستان این مسئله را در بررسی و اولویت کاری خود قرار دهند و برخورد با آن شخصی که این آتش سوزی را با این وضعیت انجام داده وفق قانون انجام دهند و افراد را شناسایی کنند.

حجت الاسلام هاشمی نزاد افزود: آتش سوزی جنگل‌هایی که سال‌های سال مقر و درآمد مردم بوده است، قطعا این اقدام با قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی و از بین بردن انفال و سرمایه این مردم مظلوم است و انتظار میرود که دستگاه قضائی ورود جدی داشته باشد و گزارش اقدام خود را به مردم اطلاع بدهد.

امام جمعه باغملک تصریح کرد: کسانی که این جریان آتش سوزی را در باغملک از ماه‌های گذشته و مخصوصا در آتش سوزی اخیر انجام داده اند را شناسایی کنند و به مجازات برسانند، یک نکته هم به اداره کل منابع طبیعی استان باید تذکر داده شود که ضمن تشکر از جوانان و مردمی که بدون هیچ چشم داشتی در این زمینه ورود کردند، ما مردم باید از منابع ملی حفاظت کنیم و تقدیر و تشکر از یگان حفاظت و همه کمک کنندگان، اما منابع طبیعی باید مدیریت عاقلانه داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: اگر این منابع طبیعی را به مردم بدهیم به خوبی از آن‌ها حفاظت می‌کنند و این اتفاقات هم پیش نمی‌آید و مدیریت منابع طبیعی باید جدی‌تر باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.