برگزاری آیین‌های سنتی هر ساله ویژه محرم در امامزادگان استان چهارمحال و بختیاری ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: برپایی هر گونه مراسم در امامزادگان و بقاع متبرکه براساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌شود و اجرای برنامه‌هایی که در آن تجمع باشد و سلامت جامعه را تهدید کند، ممنوع است و امسال بقاع میزبان دسته‌های عزاداری نخواهد بود.

او در جلسه قرارگاه مرکزی حضرت سیدالشهدا (ع) و سوگواره بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی، با اشاره به اینکه هیات‌های مذهبی نباید خودسر اقدام به اجرای برنامه کنند، افزود: راه‌اندازی دسته‌ها و کاروان عزاداری ممنوع است و عزاداری فقط باید به صورت ثابت در مکانی مشخص با حداقل جمعیت و زمان محدود برگزار شود.
 

بیشتر بخوانید


حجت الاسلام امیری با بیان اینکه اجرای آیین‌های سنتی که هر ساله ویژه محرم در امامزادگان استان برگزار می‌شد، نیز ممنوع اعلام شده است و اجرای دیگر مراسم ویژه این ایام حداکثر باید یک ساعت در مکان رو باز و بعد از نماز مغرب و عشا به صورت روضه‌خوانی انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در خصوص پخت و توزیع نذری گفت: با توجه به اینکه وقف‌هایی برای عزاداری امام حسین (ع) در استان وجود دارد و نمی‌توان نیت واقف را زمین گذاشت، از توزیع اطعام در بین عزاداران در امامزادگان جلوگیری به‌عمل می‌آید و توزیع نذورات گرم درب منازل و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

امیری با تاکید بر اینکه نذورات امسال بیشتر به صورت بسته‌های بهداشتی است و بین عزاداران در امامزادگان توزیع می‌شود، گفت: پخش مستقیم مراسم مختلف از تلویزیون و فضای مجازی در آیین امسال انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حرکت دسته و هیات عزاداری به سمت بقاع متبرکه ممنوع است و حفظ سلامت عزاداران در اولویت قرار دارد.

حجت‌الاسلام علی مهرابی افزود: با توجه به شرایط خاص، امسال امامزادگان استان پذیرای دسته‌های عزاداری نخواهد بود و درب آستان امامزادگان به روی کاروان عزاداری بسته است.

او با اشاره به اینکه برپایی اجتماعات ممنوع اعلام شده است، گفت: عزاداری در امامزادگان و بقاع متبرکه فقط در صحن به صورت حداقلی و با زمان حداکثر یکساعت به صورت روضه‌خوانی برگزار می‌شود.

مهرابی از نصب دستگاه ضدعفونی کننده در ورودی امامزادگان برای جلوگیری از شیوع بیماری خبر داد و افزود: از ورود عزاداران بدون ماسک به مراسم عزاداری جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ورودی تمامی تفرجگاه‌های امامزادگان مسدود شده است، گفت: با متخلفانی که در اطراف امامزادگان چادر برپاکنند، برخورد می‌شود.

۱۰۱ بقعه متبرکه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
 
انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار