با وجود اینکه دیوان عدالت اداری به فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی در مراکز شهری و منازل مسکونی رای داد، اما شهرداری تهران دوباره، پلمب سریالی این مراکز را آغاز کرد.

 به گزارش صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ، پلمب سریالی مراکز درمانی دامپزشکی در کشور که از اواخر سال گذشته آغاز شد با وجود مخالفت دستگاه‌های مختلف دوباره آغاز شده است و در این هفته یک مرکز دیگر توسط شهرداری تهران به دلیل فعالیت در مراکز شهری و استدلال اجرای ماده ۱۰۰ پلمب شد.

در ارتباط با پلمب مراکز درمانی دامپزشکی سازمان دامپزشکی کشور، نظام دامپزشکی، جامعه دامپزشکان، شورای شهر و فعالان زیست محیطی مخالفت خود را اعلام کرده اند، اما این موضوع که با گسترش اعتراضات در مقطعی متوقف شده بود دوباره آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


محمد حسن اصغری که مرکز درمانی او به تازگی پلمب شده در این ارتباط اظهار کرد: شهرداری با پدیده خود قانونگذار پنداری مواجه است و بدون توجه به نقش قانونی سازمان دامپزشکی کشور و علی رغم رای دیوان عدالت اداری مبنی بر حضور قانونی دامپزشکان حیوان خانگی همچون پزشکان در اماکن مسکونی احکام متفاوتی برای خود صادر می‌کند.

او افزود: عواقب بهداشتی این رفتار‌های غلط، تهدید کننده بهداشت عمومی خصوصا در زمان شیوع بیماری مشترک مانند کرونا است و در صورت طغیان این بیماری مشترک میان انسان و گربه سانان باید مسئولیت‌های این بحران را بپذیرد.

شهرداری می‌گوید که به ساختمان‌های تجاری و اداری بروید، اما باید توجه داشت که امکان بردن حیوانات در این مراکز وجود ندارد، زیرا برای مردم مزاحمت ایجاد می‌شود و بر اساس قانونی سازمان دامپزشکی این مراکز درمانی باید در ساختمان‌های مسکونی با درب مستقل ایجاد شوند.

عضو جامعه دامپزشکان گفت: همانطور که شهرداری با عدم انجام کار کارشناسی، نظارت و پلمب نکردن درست منجر به فاجعه بیمارستان سینا اطهر شد،این بار با پلمب غیر قانونی مراکز درمانی دامپزشکی فاجعه بهداشتی در شهر ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است، براساس نامه جدید عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری به کاظمی مشاور عالی و مدیر کل حوزه شهردار تهران با موضوع پلمب مراکز درمانی دامپزشکی توسط شهرداری تهران، دوباره پلمب این مراکز درمانی و بهداشتی به دلیل فعالیت در شهر‌ها به جریان افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار