گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه روز چهارشنبه در محکومیت توافق امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی روابط تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرات فلسطینی‌ها در محکومیت و مخالفت با توافقنامه عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه برگزار شد.

جنبش‌های حماس و فتح در یک فعالیت مشترک دیروز، چهارشنبه  جشنواره ملی گروه‌های فلسطینی را برای محکومیت طرح الحاق کرانه باختری و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگرو  مخالفت با اقدامات توسعه طلبانه و خصمانه رژیم صهیونیستی در روستای ترمسیعا در شمال شرق رام الله برگزار کردند.


بیشتر بخوانید:


محمد آشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این مراسم ملی بر اتحاد و همدلی فلسطینی‌ها بر ضد طرح‌های معامله قرن، ‏ الحاق و عادی‌سازی روابط تاکید کرد. آشتیه توافق امارات و رژیم اشغالگر صهیونیستی را ضربه دردناک و فرو کردن خنجر از پشت علیه فلسطینی‌ها برشمرد.

حسن یوسف، یکی از رهبران جنبش حماس در کرانه باختری رود اردن نیز در این مراسم اعلام کرد: ما یک وحدت و یکپارچگی میدانی را به نمایش می‌گذاریم تا به کل دنیا اعلام کنیم ما متحد و هم‌صدا هستیم و هیچ کس نمی‌تواند به حقوق و اصول اساسی ما تعرض کند. کسی نمی‌تواند از این سرزمین عبور کند مگر از طریق قلسطینی‌ها و هر کسی که اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کند خود را در اردوگاه معامله قرن قرار می‌دهد.

این در حالی است که نظامیان متجاوز صهیونیستی ورودی‌های روستای ترمسیعا را مسدود و از ورود ده‌ها اتوبوس حامل فلسطینی‌ها برای شرکت در این مراسم ملی جلوگیری کردند. بنا بر اعلام حاضران اطراف روستا روز چهارشنبه شاهد درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی بود و فلسطینی‌ها اقدام به آتش زدن لاستیک و پرتاب سنگ به سوی نظامیان اسرائیلی کردند و نظامیان هم در مقابل به سوی جوانان فلسطینی بمب‌های صوتی و گاز اشک آور شلیک کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار