جعفرزاده از تمهیدات حمایتی کمیته امداد استان ایلام برای کارآفرینان روستایی خبر داد.

شبیب جعفرزاده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت : از آنجایی که ایجاد اشتغال و درآمد پایدار با رعایت کرامت کمک شوندگان در صدر برنامه‌های این نهاد برای توانمندسازی خانواده‌های تهیدست قرار دارد و از سوی دیگر بیش از ۶۰ درصد از جمعیت مخاطب این نهاد در روستا‌ها و مناطق محروم سکونت داشته و به تبع آن حدود ۶۰ درصد از طرح‌های اشتغال این نهاد در مناطق روستایی اجرا می‌گردد، لکن یکی از مسائل مهم در اشتغال‌زایی روستایی، تنوع و بازدهی پایین طرح‌های تولیدی در این مناطق است.

او افزود: به همین جهت معاونت اشتغال و خودکفایی این نهاد در سال جهش تولید رویداد ملی "صنایع روستادوست" را با هدف شناسایی فرصت‌های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی به منظور تقویت بهره‌وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم و نیز حمایت از مخترعین، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش بنیان و سایر فعالان این عرصه برگزار می‌نماید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: صنایع روستادوست در این رویداد عبارت است از همه محصولات صنعتی که نوآورانه بوده و در مقیاس کوچک روستایی به صرفه باشد و از جهتی دیگر دارای فن‌آوری ساده (و قابل پشتیبانی در روستا) باشد.

جعفرزاده ادامه داد: در فراخوان این رویداد از صاحبان محصولات یا ایده‌های صنعتی (با ویژگی‌های فوق) درخواست شده است تا ضمن ثبت طرح خود در سامانه رویداد (به آدرس www.emdad.ir) و مشارکت در این مسابقه بزرگ، از مزایای این رویداد شامل جوایز نقدی (برای سه طرح برتر)، نمایش محصولات خود در نمایشگاه بین‌المللی، معرفی محصولات به بازار‌های هدف، تسهیلات قرض الحسنه (برای طرح‌های منتخب)، سرمایه‌گذاری توسط کمیته امداد (یا سایر شتابدهنده‌های حاضر در نمایشگاه)، امکان اجرای پایلوتی طرح و ... بهره‌مند شوند.

او با عنوان اینکه نحوه برگزاری این رویداد از طریق رسانه ملی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز و نیز از طریق مکاتبه با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سطح ملی نیز اطلاع‌رسانی شده است تصریح کرد: مهلت ثبت نام و معرفی طرح‌ها از طریق سامانه (به آدرس www.emdad.ir) تا ۵ مهرماه سال جاری تمدید گردید.

جعفرزاده در ادامه افزود: متقاضیان جهت شرکت در این رویداد چنانچه سوالاتی دارند می‌توانند به منظور آگاهی از جزئیات بیشتر به کارشناسان حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یا شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند.

انتهای پیام /غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.