با ادامه اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا، پلیس پورتلند مجددا در این شهر وضعیت شورش اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی فوربز، با تدام اعتراضات به نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا و در هشتاد و سومین روز تظاهرات، برای چندمین بار پلیس پورتلند وضعیت شورش در این شهر اعلام کرد.

بنابر اعلام پلیس، وضعیت شورش اعلام شده و از مردم خواسته شده است منطقه را ترک کنند. دلیل این وضعیت پرتاب مواد آتش‌زا و شکستن شیشه‌های ساختمان عنوان شده است.

پیش از این نیز روز یک‌شنبه هفته جاری در هشتادمین روز تظاهرات علیه نژادپرستی در پورتلند، پلیس این شهر وضعیت شورش اعلام کرده بود.

در پی قتل جورج فلوید از طریق اقدام وحشیانه پلیس آمریکا و خفه کردن این سیاهپوست، موجی از اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی نهادینه شده در این کشور ایجاد شد. حضور فعال سفیدپوستان در این تظاهرات برجسته بود. مردم آمریکا از خشونت پلیس این کشور به ستوه آمدند و خواستار اصلاحات جدی در این‌باره شدند.

حدود دو هفته گذشته با اوج گرفتن اعتراضات در پورتلند، گروهی از معترضان به داخل ساختمان انجمن پلیس در این شهر روانه شدند. ساختمان مذکور در پی حمله معترضان به آتش کشیده شد و دود اطراف ساختمان را فرا گرفت.

همچنین اخبار بازداشت شهروندان به دست پلیس مکرر منتشر شده است. به طور مثال هفته گذشته پلیس پورتلند با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان تظاهرات شدید و خشونت آمیز شب گذشته این شهر که در اعتراض به نژادپرستی به راه افتاده ۱۶ نفر را دستگیر کرده است.

همچنین، بر اساس یادداشتی که در وزارت امنیت میهن آمریکا تهیه شده و به رویت نشریه نیویورک تایمز رسیده است، ماموران فدرالی که در میان اعتراضات گسترده مردمی به پورتلند اعزام شده‌اند هیچ گونه آموزش لازم برای برخورد با شورش‌ها و کنترل جمعیت را ندیده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار