رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان راهکار‌هایی را برای جلوگیری از سرقت منزل از سوی سارقان حرفه‌ای تشریح کرد.

سرهنگ سهراب حسین نژاد رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص پیشگیری از سرقت منزل نکاتی را برای شهروندان تشریح کرد و گفت: با راهکار‌های ساده می‌توان سارقان حرفه‌ای را ناکام گذاشت.

او افزود: شهروندان باید راه‌های ورودی ساختمان را ایمن کنند و در صورت امکان برای ایمنی بیشتر منزل خود، از سیستم‌های پیشرفته دزدگیر استفاده نمایند، ضمن اینکه باید از سپردن کلید واحد مسکونی به دست افراد ناشناس و غیرمطمئن خودداری کرده  و برای درب ورودی منزل از قفل‌های مطمئن و استاندارد استفاده کنند.

سرهنگ حسین نژاد در ادامه بیان داشت: در صورت سکونت در مجتمع مسکونی از پلیس محله یا سرایدار مورد اطمینان استفاده شود و هنگام رفتن به سفر از جلب توجه افراد پرهیز گردد، ضمن اینکه جلوگیری از ورود افراد ناشناس تحت عنوان سمسار، خریدار ضایعات، فالگیر، متکدی و ... به داخل منزل باید جلوگیری نمایند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: هنگام خروج از منزل برای مدت طولانی، اموال با ارزش خود را به فرد مورد اطمینان خود یا صندوق‌های امانات بانک بسپارید و در صورت مشاهده افراد مشکوک و مظنون در اطراف منزل، مراتب را به پلیس ۱۱۰ و کلانتری محل اعلام کنید و با بروز حادثه بلافاصله به نزدیکترین کلانتری مراجعه کرده و یا با تلفن ۱۱۰ تماس حاصل نمایید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانایی رمز امنیت
۲۳:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دستگیری سارقین فایده ای نداره چون سرقت قدیمی ترین جرم تاریخ هستش و قابل ریشه کنی نیست در حالیکه با توجه باینکه درب، بالکن و پنجره ها، معابر ورودی هستند که سارقین استفاده میکنند، میشه با اطلاع رسانی این مهم که درب یا حفاظ ضد سرقت وجود خارجی نداره چون سارقین اصلا به جنس درب و حفاظ کاری ندارند و فقط قفلها را باز یا تخریب میکنند، به جامعه آموزش داد که برای غیر ممکن کردن ورود سارقین، قفل ضد دیلم روی درها و حفاظ ضد دیلم مقابل پاسیو، بالکن و پنجره ها نصب کنند که حتی اگر دزدان تا پشت در و پنجره ها هم رسیدن، به هیچچچچچچچ روشی نتونن وارد بشن که یقینا اگر جامعه متوجه این نکته کلیدی بشه، به شدت از سرقتها کاسته خواهد شد.
آخرین اخبار