مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۹ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۹ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 عاملان سرقت‌های مسلحانه در جنوب شرق کشور دستگیر شدند

با تلاش شبانه روزی پلیس ۷ نفر از عاملان سرقت‌های  مسلحانه در جنوب شرق کشور دستگیر و ۲۶ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های به عنف و مسلحانه، طی یک هفته گذشته ۶ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی کردند.

او افزود: در این راستا مأموران انتظامی در شهرستان‌های "زاهدان"، "چابهار"، "خاش" و "ایرانشهر" با هماهنگی قضائی در عملیات‌های مقتدرانه این افراد سابقه دار را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت: در این رابطه علاوه برکشف ۲ دستگاه خودرو‌ی مسروقه، در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۱۳ دستگاه تلفن همراه مسروقه و مقادیری وجه نقد به همراه تعدادی چاقو و قمه کشف شد.

سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده تا کنون به ۲ فقره سرقت مسلحانه خودرو، ۴ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه، ۳ فقره سرقت به عنف منزل، ۴ فقره سرقت به عنف خودرو، ۴ فقره سرقت به عنف مغازه، یک فقره سرقت به عنف احشام و ۸ فقره سرقت به عنف تلفن همراه اعتراف کردند.

او با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان را با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

دستگیری ربایندگان جوان ۱۸ ساله زاهدانی 

با تلاش و پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی استان، ربایندگان جوان ۱۸ ساله زاهدانی پس از ۲ سال فرار به دام افتادند.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: در مهر ماه سال ۹۷ جوانی ۱۸ ساله در یکی از محلات شهر زاهدان توسط سرنشینان یک خودروی پژو ۴۰۵ ربوده شد که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی هویت آدم ربایان مشخص و علت این اقدام آن‌ها اختلاف حساب با پدر این جوان اعلام شده است.

او  افزود: سرانجام در نتیجه اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط پلیس، عرصه بر آدم ربایان تنگ شد و آن‌ها مجبور به آزاد سازی این جوان پس از یک ماه اسارت او شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به متواری بودن عاملان این آدم ربایی تلاش پلیس برای دستگیری آن‌ها ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد آن‌ها در سطح شهر زاهدان به دست آمد.

این مقام انتظامی گفت: در نهایت کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی صورت گرفته، محل اختفای آدم ربایان را شناسایی و روز گذشته در چند عملیات منسجم، هماهنگ و ضربتی هر ۴ عامل این آدم ربایی را پس از ۲ سال فرار دستگیر کردند.

سرهنگ ملاشاهی با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری و تعدادی مهمات جنگی در این عملیات خاطر نشان کرد: هر ۴ متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

قاتل فراری به دام افتاد 

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سراوان پرونده قتل مرد ۴۰ ساله سراونی کشف و قاتلان پس از ۵ ماه به دام افتادند.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان  گفت: در تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدایش جسد مردی ۴۰ ساله داخل یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در یکی از خیابان‌های شهر "سراوان" موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی، با حضور در محل آثار گلوله کلت کمری را بر بدن مقتول روئیت و تحقیقات خود را برای دستگیری قاتل آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: با توجه به مبهم بودن پرونده تلاش پلیس برای دستگیری عاملان این جنایت ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی پس از ۵ ماه تلاش با سرنخ‌های بدست آمده، به همسر مقتول مضنون شدند.

سرهنگ سرگلزائی گفت: تیم رسیدگی کننده به پرونده در جریان تحقیقات از همسر ۳۸ ساله مقتول با اظهارات ضد و نقیض او رو به رو و شک آن‌ها در این خصوص به یقین تبدیل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت در نهایت در پی تحقیقات علمی صورت گرفته توسط پلیس، همسر مقتول لب به اعتراف گشود و به قتل شوهر خود اعتراف و اظهار داشت به دلیل اعتیاد و بد رفتاری شوهرش او را با شلیک کلت کمری به قتل رسانده و با همکاری برادر ۳۴ خود جدسش داخل خودوری شخصی اش گذاشته و پس از رها کردن او در یکی از محلات حاشیه‌ای سراوان برای گمراه کردن پلیس مفقودی او را اعلام کرده اند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در عملیاتی ضربتی برادر این زن نیز دستگیر و هر ۲ متهم با تشکیل برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انحراف به چپ وانت نیسان حادثه‌ای مرگبار را رقم زد

برخورد یک وانت نیسان با ۲ خودروی پژو ۴۰۵ و پژو پارس در محور "خاش-زاهدان" ۲ کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "ابراهیم کوچک زایی" فرمانده انتظامی شهرستان "خاش  گفت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف فوتی در کیلومتر ۱۰ محور "خاش زاهدان" بلافاصله ماموران پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه خودروی وانت نیسان با ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و پژو پارس به شدت برخورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان "خاش" عنوان داشت: متأسفانه در این حادثه راننده ۳۰ ساله سواری پژو ۴۰۵ به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و رانندگان خودرو‌های نیسان و پژو پارس نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل که تلاش تیم پزشکی برای احیاء راننده نیسان بی نتیجه ماند و او جان باخت.

سرهنگ کوچک زایی تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه را گردش به چپ وانت نیسان اعلام کرده است.

۲۵ تن شیرخشک قاچاق در "چابهار" به مقصد نرسید

فرماندهی انتظامی شهرستان "چابهار" از کشف ۲۵ تن شیر خشک قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخا مقدم گفت: روز گذشته در راستای طرح مقابله با ورود کالای قاچاق و مقابله با مخلان اقتصادی، ماموران انتظامی "چابهار" حین کنترل خودرو‌های عبوری در پلیس راه به یک دستگاه تریلی که قصد ورود به این شهرستان داشت، مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" خاطر نشان کرد: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۵ تن شیر خشک قاچاق فاقد مجوز لازم را کشف کردند.

" کیخا مقدم" با اشاره به اعلام ارزش ۱۲ میلیارد ریالی کالا‌های کشف شده از سوی کارشناسان مرتبط، افزود: در این خصوص راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با تاکید بر تشدید مقابله پلیس با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی و ملی از شهروندان خواست هر گونه اخبار مبنی بر جابه جایی و انتقال کالا‌های قاچاق را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارقان مسلح گوشی تلفن همراه در ایرانشهر زمین گیر شد

با تیزبینی و تلاش ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر سارقان مسلح تلفن همراه با ۶ فقره سرقت دستگیر شدند.

سرهنگ"محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهرر گفت:در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از انجام تحقیقات انتظامی و اطلاعاتی روز گذشته، هنگام گشت زنی هوشمندانه به یک راکب و سرنشین موتور سوار مشکوک شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: راکب به همراه موتورسوار که متوجه حضور ماموران شده، قصد متواری شدن از محل را داشتند که با هوشیاری و تیزبینی ماموران در یک تعقیب و گریز پلیسی در یکی از خیابان‌های فرعی شهرستان زمین گیر شدند.

سرهنگ سعادتی تصریح کرد: متهمان که دو جوان ۱۸ و ۲۳ ساله هستند، در بازجویی‌های اولیه پلیس به ۶ فقره سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه که بیشتر در اطراف مراکز تجاری و مکان‌های خلوت شهرستان دست به سرقت از شهروندان می‌زد، اعتراف کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بازجویی از سارقان دستگیر شده یک قبضه کلت کمری کشف گردیشد، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

اوافزود: شهروندان مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و از تردد در ساعت‌های پایانی شب و در محل‌های خلوت شهر پرهیز نموده و هر گونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف تریلی با سوخت قاچاق در"ایرانشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" از کشف ۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی تانکردارخبر داد.

سرهنگ "محمود سعادتی گفت: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت و فراورده‌های نفتی، ماموران انتظامی بخش بزمان شهرستان "ایرانشهر" در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو تریلی تانکردار مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو متوقف شده ۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خارج از شبکه توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" با بیان اینکه در این رابطه یک متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق سوخت و فراورده‌های نفتی به صورت برنامه ریزی شده به طورمستمر ادامه خواهد داشت و سعی و تلاش پلیس بر این است که با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان‌های مرتبط با این پدیده مقابله کند.

کشف سرقت ۲۰ تن برنج در "نیکشهر"

با تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی شهرستان نیکشهر سارقانی که دست به سرقت ۲۰ تن برنج در شهرستان چابهار زده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ " حمید نوری" فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر  گفت: مأموران یگان تکاوری هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "نیکشهر- ایرانشهر" به ۲ دستگاه پراید مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو‌ها با علائم هشدار دهنده در بازرسی از این خودرو ها، مقدار یک هزار و ۹۶۰ کیلو گرم برنج خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

این مقام انتظامی گفت: پس از انتقال خودرو‌ها به پلیس آگاهی و با توجه به وقوع یک فقره سرقت برنج در شهرستان "چابهار" ماموران به متهمان مشکوک شده و در بازجویی‌های صورت گرفته از آن‌ها مشخص شد برنج‌های توقیفی متعلق به یک انبار در منطقه آزاد شهرستان چابهار بوده که توسط سارقان به سرقت رفته است.

سرهنگ نوری تصریح کرد: در تحقیقات بیشتر ماموران پلیس آگاهی مشخص شد این ۲ سارق ۲۴ و ۳۰ ساله در نبود صاحب یک انبار برنج از فرصت استفاده کرده و با شکستن قفل درب انبار مقدار ۲۰ تن برنج خارجی را به سرقت برده اند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

گفتنی است، با توجه به شناسایی همدستان سرقت، تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

دستگیری سارق منزل با ۵ فقره سرقت در "زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری یک سارق حرفه‌ای منزل با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهر زابل با شیوه و شگرد‌هایی مشابه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ با حضور در صحنه‌های سرقت وجمع آوری سرنخ‌های موجود، سارقی سابقه دار را شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل، با اشاره به کشف بیش از ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه این سارق تصریح کرد: متهم ۲۹ ساله پس از روبه رو شدن با ادله محکم پلیس چاره‌ای جزبیان حقیقت نداشت و در بازجوئی‌های تکمیلی به ۵ فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهرستان زابل اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدار‌های پلیسی هر گونه تردد افراد مشکوک را به پلیس گزارش دهند.

توقیف ۴۷ تن آرد قاچاق در نیمروز

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز از توقیف ۲ دستگاه کامیون حامل ۴۷ تن آرد قاچاق توسط ماموران پلیس خبر داد.

سرهنگ"علی میر گفت: ماموران ایست و بازرسی سفیدابه شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان در اجرای طرح کنترل خودرو‌های عبوری ومقابله با قاچاقچیان کالا و ارز، به ۲ دستگاه تریلی حامل بار مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز ادامه داد: مأموران در بازرسی از خودروها، تعداد یک هزار و ۱۷۴ کیسه چهل کیلویی به وزن تقریبی ۴۷ تن آرد قاچاق که بدون مجوز قانونی از یکی از استان‌های کشور به مقصد زاهدان بارگیری شده بود، کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ قاچاقچی و توقیف ۲ دستگاه کامیون، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش محموله کشف شده، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انهدام باند ۵ نفره سارقان احشام در"ایرانشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان " ایرانشهر" از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان احشام و کشف احشام مسروقه خبر داد.

سرهنگ" محمود سعادتی   اظهار داشت: در پی گزارش یک فقره سرقت احشام از یک دامداری در حومه ایرانشهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: مأموران با استفاده از سرنخ‌های بدست آمده و یک سری تحقیقات گسترده میدانی یکی از متهمان را شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

سرهنگ سعادتی بیان داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی، قضائی او را دستگیر کردند.

او  اظهار داشت: متهم در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۸ فقره سرقت احشام با همدستی ۴ تن از دوستان خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر عنوان کرد: در ادامه این عملیات با اطلاعات بدست آمده ۴ همدست متهم طی عملیات‌های مجزا دستگیر و ۷ رأس از احشام سرقت شده کشف و به مالباخته تحویل شد.

سرهنگ سعادتی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی به دامداران توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت احشام نسبت به رعایت نکات حفاظتی و نصب دوربین‌های مداربسته و گماردن نگهبان اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار