استاندار قم گفت: معیار چگونگی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در قم طبق مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

ببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست ، استاندار قم روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم با تاکید بر ضرورت توجه جدی دستگاه‌های اجرایی استان به مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در خصوص امور مختلف ازجمله برگزاری عزاداری‌ محرم ملاک و معیار لازم، مصوبه‌های این ستاد است، ازاین‌رو نباید طبق تعبیر و تفسیر یک فرد و یا ارگان عمل شود.

او افزود: در ذیل ستاد استانی کرونا یک کارگروه عزاداری متشکل از سازمان‌های ذی‌ربط و هیئت‌های عزاداری تشکیل‌شده که موظف است به‌مرور جلسه‌هایی را برگزار و مصوبه‌های ستاد ملی کرونا را بومی‌سازی کند.

سرمست گفت: کارگروه مذکور باید به شکل روزانه تشکیل جلسه دهد و کمیته‌هایی نیز به‌صورت اقتضایی در درون آن شکل بگیرد.

او  با ضروری دانستن معرفی همیاران سلامت برای کنترل هیئت‌های مذهبی گفت: کمیته نظارتی هم باید فعال شود، که علاوه بر نظارت‌های بهداشتی بر هیات‌های مذهبی، کار اقناع‌سازی را نیز انجام دهد.

هر خانه، یک حسینیه

سرمست اجرای طرح هر خانه یک حسینیه را موردتوجه قرار داد و گفت: استفاده از این شیوه برای عزاداری از سوی مسئولان توصیه می‌شود و تشویق‌هایی نیز در نظر گرفته‌شده است.

استاندار قم تصریح کرد: مجالس عزاداری خانگی به‌صورت خانوادگی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هیچ‌گونه ممنوعیتی ندارد.

او با اشاره به نقش شهرداری و مدیریت شهری قم در برپایی آیین‌های عزاداری مطابق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بیان کرد: از شهرداری انتظار داریم بیش‌ازپیش در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی افکار عمومی جامعه اهتمام داشته باشد، تا بدون داشتن تجمع یک فضای معنوی را به نمایش بگذاریم.

استاندار قم همچنین گفت: مدیریت بحران استان نیز باید همه مسائل را پیگیری کند و در هر مورد که خلا‌ها و نواقصی وجود داشت تذکر‌های لازم را بدهد.

واگذاری محیط‌های آموزشی به هیئت‌ها

سرمست با اشاره به اهمیت همکاری آموزش‌وپرورش با هیئت‌های عزاداری استان گفت: آموزش‌وپرورش در زمینه واگذاری محیط‌های آمورشی به هیئت‌ها در چارچوب ضوابط تعیین‌شده عمل  و پروتکل‌ها و موارد حقوقی را نیز اعمال نماید.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تلاش بانک‌های استان برای تحقق دولت الکترونیک به‌منظور ارائه خدمت به مشتریان بیان کرد: بانک‌های قم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشرفت خوبی داشتند، ازاین‌رو باید بیش از گذشته به سمت الکترونیکی کردن خدمات و فعالیت‌های خود حرکت کنند.

استاندار قم عنوان کرد: در حال حاضر در مجموعه‌های دولتی ازجمله بانک‌ها ارائه خدمات به افرادی که ماسک ندارند، تخلف محسوب می‌شود، و برای کارمندان متخلف تشکیل پرونده داده‌شده و با یک سلسله مراتبی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
هنوز مراسم ها در سالن ها.ورستورانها برگزار میشه چرا نمی بندید عزا داری در رستورانی مثل خادم.در زیر زمین چرا آخه
آخرین اخبار