تایوان، دولت پکن را به حمله سایبری به سازمان‌های این کشور با هدف سرقت اطلاعات آن‌ها متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان اعلام کرد گروه‌های مرتبط با دولت چین دست کم ۱۰ نهاد دولتی و حدود شش هزار حساب کاربری ایمیل [رایانامه] مقامات دولتی را به منظور سرقت اطلاعات مهم هدف حمله سایبری قرار دادند.

تایوان از مردم خود خواسته است در برابر آنچه مقامات نفوذ گسترده و همه گیر چین می‌خوانند، هوشیارانه عمل کنند، تلاش‌هایی که از تبلیغات رسانه‌ای تحت حمایت پکن تا حملات سایبری ضد این جزیره --که چین آن را بخشی از سرزمین خود می‌خواند--شامل می‌شود.

لیو چیا زونگ، معاون دفتر تحقیقات امنیت سایبری اداره تحقیقات تایوان، گفت مدت زیادی است که گروه‌های هکری چینی به سازمان‌های دولتی و ارائه دهندگان خدمات اطلاعاتی به آن‌ها نفوذ می‌کنند.

وی در گفتگو با خبرنگاران هدف آن‌ها را دستیابی به اسناد و اطلاعات مهم دولتی عنوان کرد و گفت: برخی اطلاعات دولتی به سرقت رفته اند که این موضوع می‌تواند تهدیدی بزرگ محسوب شود.

به گزارش دفتر لیو، این حملات که از سال ۲۰۱۸ آغاز شده اند، دست کم ۱۰ سازمان دولتی و ایمیل حدود شش هزار مقام را هدف گرفته اند. این دفتر تاکید کرد موفق به شناسایی اطلاعات به سرقت رفته نشده اند، زیرا هکر‌ها رد خود را پاک کرده اند.

به گفته این دفتر، دست کم چهار شرکت فن آوری که خدمات اطلاعاتی به دولت ارائه می‌دهند، در میان پایگاه‌هایی هستند که هدف حمله دو گروه هکری چینی قرار گرفته اند.

دولت چین همواره دست داشتن در هرگونه عملیات هکری را رد می‌کند و می‌گوید افرادی که چنین کاری انجام دهند، مجازات خواهد کرد.

لیو گفت تایوان معتقد است دو گروه هکری که در این حملات دست داشته اند، یعنی بلک تک و تایدور، تحت حمایت حزب کمونیست چین قرار دارند.

این مقام تایوانی تاکید کرد، سازمان‌های دولتی باید امنیت ارائه دهندگان خدمات را افزایش دهند. وی افزود دفترش در حال بررسی این موضوع است که آیا هیچ شرکت یا فرد تایوانی با هکر‌های چینی همکاری کرده است یا نه.

اخبار مربوط به حملات سایبری در حالی منتشر شد که تنش‌ها میان این جزیره و چین شدت یافته است.

چین فعالیت‌های نظامی خود را در نزدیکی تایوان افزایش داده و هیچگاه احتمال استفاده از زور برای تحت کنترل درآوردن آن را رد نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار