تابستان در استان بوشهر با رفتن به ساحل و شنا در دریا همراه است تفریحی که در این روزهای کرونایی وضعیت متفاوتی پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: موضوع بسیار مهم در ایام کرونا این است که چگونه می‌توان هنگام رفتن به ساحل، سلامت خود و خانواده‌مان را حفظ کنیم.

بتول امیری با اشاره به اینکه کرونا تا مدت‌ها با ما خواهد بود و برای حفظ سلامت روان نیاز به تفریح نیز وجود دارد، افزود: پرداختن به تفریح در زمان همه گیری کرونا باید آگاهانه صورت گیرد بنابراین در قدم اول باید خطر ابتلا به کووید ۱۹ را در رفتن به ساحل ارزیابی، و بر اساس ارزیابی کامل خود و رعایت نکات لازم اقدام کنیم.

او عنوان کرد: رفتن به ساحل جزء فعالیت‌های با خطر متوسط یا کمتر از متوسط از نظر ابتلا به کرونا است، اما ضمن دانستن این مطلب باید به چند نکته دیگر نیز توجه شود.

متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: نخست باید سطح انتشار ویروس در جامعه خود را بدانیم و اگر شهر در وضعیت قرمز است از رفتن به سواحل درون شهری اجتناب کنیم.

او تاکید کرد: در گام دوم باید با توجه به تراکم و ازدحام جمعیت برای رفتن به ساحل تصمیم بگیریم و اینکه آیا مسافرانی از خارج از شهر به ساحل شهرمان آمده‌اند و  از نظر وضعیت همه‌گیری کرونا آن شهرها بدتر یا بهتر هستند.

متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: گام سوم اینکه بدانیم وضعیت ایمنی خود و اعضای خانواده چگونه است و آیا فردی با اضافه وزن، سالخورده یا دراای بیماری زمینه‌ای در خانه داریم، و چهارم اینکه در دو هفته آینده چه برنامه‌هایی داریم که خطر رفتن به ساحل در تصمیم برای انجام آن فعالیت اثر می‌گذارد.

امیری افزود: پس اگر می‌خواهیم به ساحل برویم باید برای کاهش خطر ابتلا به کووید ۱۹، سواحلی را انتخاب کنیم که خلوت‌تر هستند و احتمال تماس نزدیک با افراد (حداقل فاصله‌ی دو متری) در آن کمتر باشد.

او بیان کرد: همچنین زمانی را انتخاب کنیم که سطح ابتلا در جامعه کمتر است و شهر در وضعیت قرمز نیست.

متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: لازم است از بقیه افراد غیر از اعضای خانواده حداقل فاصله دو متری را حفظ کنیم، همچنین آب و غذای خود را با بقیه به اشتراک نگذاریم.

امیری گفت: لوازم مورد نیاز و اسباب بازی‌های کودکان را با خود ببریم و در موقعی که در آب نیستیم ماسک بزنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.