مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل زیرساخت‌های و مرمت بنا‌های تاریخی استان اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: پیرو جلسات متعدد در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی در راستای «جهش تولید» ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی جهت تکمیل زیرساخت‌ها و مرمت ابنیه تاریخی پیش بینی شده است.

او افزود: این مبلغ جهت محوطه سازی اطراف بنای باشگاه افسران، ساماندهی و زهکشی چشمه گلستان و مرمت بنای قدیمی معروف به بانک حکمت، اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عنوان کرد: علاوه بر این، مبلغ سه میلیارد تومان دیگر نیز جهت اجرای فاز دوم عملیات ایجاد بازارچه صنایع دستی از محل اعتبارات جهش تولید پیش بینی شده است که در آینده نزدیک به مرحله اجرا درخواهد آمد.

قاسمی اضافه کرد: پروژه‌های عمرانی ذکر شده از جمله بنا‌های موجود در ضلع شمالی قلعه تاریخی فلک الافلاک هستند که عملیات مرمتی آن‌ها در سنوات گذشته تاکنون استمرار داشته و به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شوند.

بیش از پنج هزار اثر تاریخی در لرستان شناسایی شده است که تا کنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.