مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی در زمینه بسته‌بندی عسل دارای رتبه اول در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،برنو مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی دارای رتبه اول بسته‌بندی عسل در کشور است،گفت: آذربایجان‌شرقی دارای دو واحد بزرگ بسته‌بندی عسـل بوده و یکی از آن‌ها بزرگترین بسته‌بندی عسل کشور است.

او با بیان اینکه بیشتر برند‌های مطرح عسل کشور در استان ما فرآوری و بسته‌بندی می‌شوند، افزود: مجموعاً تا امروز تعداد ۳۶ واحد دارای پروانه بهره‌برداری به فرآوری و بسته‌بندی عسل تولیدی استان آذربایجان‌شرقی و استان‌های همجوار  مشغول هستند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: صنعت فرآوری و بسته‌بندی عسل، نقش مهمی در نفوذ  به  بازار‌ کشور‌های همسایه، اورآسیا و جهانی دارد.

او با بیان اینکه عسل محصول فرعی زنبور است، گفت: در آذربایجان‌شرقی مراکز تحقیقاتی و تولیدی بسیاری در این صنف فعالیت می‌کنند و اشخاص بسیاری همچون مرحوم استاد پوراصغر در این زمینه اقدامات مهمی انجام داده‌اند.

برنو افزود: بسته‌بندی‌های عسل شرق، غرب و حتی شمال‌غرب کشور اغلب در آذربایجان‌شرقی انجام می‌گیرد و این استان در زمینه بسته‌بندی عسل دارای رتبه اول در کشور است.

او گفت: ۳۶ واحد فرآوری با ظرفیت بسته‌بندی ۱۸ هزار تن در استان فعالیت می‌کنند.

او افزود:  در اغلب برند‌های مطرح عسل در کشور نامی از آذربایجان‌شرقی دیده می‌شود و موفقیت‌های خوبی توسط زحمتکشان سرمایه‌گذار استان در این زمینه انجام گرفته و در حال گسترش است.

برنو گفت: دستگاه‌های فرآوری عسل استان بسیار مدرن و همپای سطح تکنولوژی اروپا هستند و روز به روز نیز به سمت بهبود و توسعه این امکانات پیش می‌رویم.

او افزود: زحمت اصلی در زمینه بسته‌بندی عسل و حتی سایر محصولات استان بر دوش سرمایه‌گذاران فهیم استان قرار دارد که امیدواریم سایه این عزیزان همواره بر سرمان باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.