وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: از اعتبارات ملی به ادامه مرمت بافت تاریخی میامی کمک شود تا روند مرمت این بافت زیبا با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این کار کمک به ارتقا منظر شهر می‌کند، گفت: این کار نیازمند مشارکت شهرداری بوده و هرچقدر از فرمانداری در این پروژه کمک شود ما هم به همان میزان کمک خواهیم کرد و این مهم علاوه بر اینکه بنا‌های تاریخی مرمت می‌شود موجب نشاط مردم نیز می‌شود.

او افزود:در کشور کاروانسرا‌ها را به هتل کاروانسرا تبدیل می‌کنیم که بسیار مورد اقبال گردشگران خارجی و داخلی قرار گرفته است.

مونسان با اشاره به وضعیت کاروانسرای میامی بیان کرد: مرمت این بنا توسط میراث فرهنگی انجام‌شده، اما ظاهراً اوقاف ادعای مالکیت دارد که در بازگشت به تهران با رئیس سازمان اوقاف مذاکرات لازم انجام خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار داشت: ما در نقاط دیگر کشور این کاروانسرا‌ها را به هتل کاروانسرا تبدیل می‌کنیم که سرمایه‌گذاران با استاندارد‌های میراث فرهنگی این بنا‌ها را ترمیم کردند و بسیار مورد اقبال گردشگران خارجی و داخلی قرار گرفته است.

او ادامه داد: اگر این کاروانسرا هم به هتل کاروانسرا تبدیل شود یک ظرفیت اقامتی درجه بالا در مسیر زوار آقا امام رضا (ع) ایجادشده که می‌تواند باعث رونق و ارتقا شهر شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار