امسال متفاوت‌ترین محرم را در سایه بیماری کرونا در خراسان جنوبی تجربه می‌کنیم .

دکتر دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: متاسفانه در روز‌های اخیر، شبکه‌های معاند تلاش می‌کنند تا تقابل میان دین و علم را رقم بزنند و اینگونه القا کنند که نظام و دولت می‌خواهد با برگزاری مراسم محرم، سلامت مردم را به خطر بیاندازد.

او با تاکید بر آگاهی بخشی به مردم در خصوص رعایت الزامات بهداشتی افزود : رهبر معظم انقلاب با اعلام فصل الخطاب بودن مصوبات ستاد ملی کرونا، حجت را بر همگان تمام کردند و امیدواریم مسئولان هیئت‌ها و مداحان به گونه‌ای برنامه ریزی و مراقبت کنند که با رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی، سلامت عزاداران حفظ و ادعا‌های پوچ شبکه‌های معاند بی اثر شود.

دکتر دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه مسئولیت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی محرم با تبلیغات اسلامی است اظهار کرد:خوشبختانه نشست‌های توجیهی با مسئولان هیئتها، مداحان و مبلغان برگزار شده و تمامی الزامات بهداشتی کرونا به آن‌ها یاد آوری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: در ایام محرم، عزاداری‌ها صرفا باید در فضای باز و غیر مسقف باشد و فاصله دو متری بین عزاداران رعایت شود و تجمع‌ها هم باید حداقلی و کمتر از ۲ ساعت باشد.


بیشتر بخوانید


دکتر دهقانی فیروز آبادی تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه‌های جدید، جابجایی و حرکت هیئت‌ها و دسته جات عزاداری ممنوع است و ایستگاه‌های صلواتی را همانند سال‌های گذشته نداریم.

او بیان کرد: برگزاری نماز جماعت در مساجد همچون گذشته با رعایت فاصله یک متر از هر ۴ طرف نمازگزار منعی ندارد و بقاع متبرکه هم می‌توانند با رعایت فاصله در فضای باز مراسم عزاداری را برگزار کنند، اما ورود هیئت‌ها به امامزاده‌ها و بقاع ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین تاکید کرد: در جریان برگزاری مراسم عزاداری توزیع هر پذیرایی بدون بسته بندی ممنوع است و می‌بایست به صورت مواد غذایی خشک و خام بین مردم توزیع شود و توزیع غذای گرم هم باید به صورت بیرون بر باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.