آقامیری گفت: امروزه از برکت استقامت، مقاومت و شهادت شهیدان است که کشور آرامش دارد و ما شرمنده آن‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تجلیل از آزادگان و نامگذاری ساختمان شماره ۲ به نام شهید مدافع حرم هادی باغبانی امروز، چهارشنبه ۲۹ مرداد با حضور سید محمودرضا آقامیری سرپرست دانشگاه آزاد استان تهران و معاونان و مسئولان این دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

آقامیری در این مراسم گفت: جنگ برای همه جهان حاوی نکات تلخ و شیرین است و در کنار جنگ مسائلی مانند ویرانی، شهادت و ... وجود دارد. در جنگ دو گروه درگیر می‌شوند که یکی تبلیغات چی‌ها هستند و دیگری کسانی که در صحنه نبرد با ظالمان می‌جنگند.

او تصریح کرد: در سال ۱۳۶۴ شورای عالی دفاع کمیسیونی تشکیل داد که مدعوین ایرانی و عراقی در آن حضور داشتند و کمیسیون عراقی مسئولیت سنگین اسرای عراقی را بر عهده داشت.


بیشتر بخوانید


سرپرست دانشگاه آزاد استان تهران داد: در سال ۶۷ ۱۰۰ اسیر عراقی را در پایگاه هوایی مهرآباد آماده کردیم تا با ۱۰۰ اسیر ایرانی جابه جا کنیم، اما به جای ۱۰۰ اسیر ۱۵ نفر آمدند، روز به روز تعداد این افراد کمتر می‌شد و در آخر این مسئله از سوی ما منهل شد؛ چرا که به ازای هر کوتاهی ما ۸۰ الی ۹۰ نفر را از دست می‌دادیم.

آقا میری گفت: پیروزی در جنگ منجر به محکومیت صدام شد و این عامل به علت شهادت شهدا و مقاومت آنان در برابر ظالمان رخ داد. امروزه ایران به علت همین مقاومت‌ها یکی از قوی‌ترین کشور‌های منطقه است.

او افزود: عربستان هرشب اضطراب دارد و چند جوان یمنی این کشور را به چنین وضعیتی انداخته اند، امروزه از برکت استقامت، مقاومت و شهادت شهیدان که شهید هادی باغبانی یکی از آنان است کشور ما آرامش دارد و تنها کشوری که در ۵۰ سال گذشته حرف زده و عمل کرده است، ایران است.

آقامیری اظهار کرد: وظیفه خود را در مقابل شهدایی که این پیروزی را به نمایش گذاشتند، نتوانستیم به خوبی ایفا کنیم و از این بابت شرمنده هستیم و هیچ چیزی نمی‌خواهیم جز اینکه شرمنده تلاش‌های این شهدا در صحنه نبرد نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آرامش کشور از برکت شهادت شهیدان است و ایکاش امثال شما مدیران قدردان دانشگاه آزاد بودید
آخرین اخبار