صبح امروز رقابت داوطلبان گروه هنر کنکور سراسری ۹۹ استان اصفهان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا ایروانی رییس ستاد آزمون‌های استان اصفهان گفت: امروز ۱۰ هزار و ۴۱۴ داوطلب گروه هنر شامل هفت هزار و ۵۹۳ داوطلب زن و دو هزار و ۸۲۱ داوطلب مرد در حوزه‌های انتخابی این استان به رقابت می‌پردازند تا پس از یک سال تلاش سرنوشت خود را در این رقابت بزرگ علمی تعیین کنند.

محمدرضا ایروانی تعداد داوطلبان کنکوری سراسری ۹۹ را ۸۴ هزار و ۴۵۸ نفر بیان کرد و گفت: ۵۱ هزار و ۶۳۹ نفر از این شرکت کنندگان معادل بیش از ۶۱ درصد را داوطلبان زن و ۳۲ هزار و ۸۱۹ نفر معادل بیش از ۳۸ درصد را داوطلبان مرد شامل می‌شوند.

او گفت: این آزمون همزمان با کشور از صبح امروز با برگزاری آزمون گروه آزمایشی هنر در حوزه‌های انتخابی این استان آغاز شده و در ادامه آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و آزمون گروه آزمایشی زبان در صبح شنبه یکم شهریور ۹۹ در ۲۶ شهر و ۳۹ حوزه امتحانی و۱۵۰ حوزه فرعی این استان برگزار می‌شود.

او گفت: همچنین آزمون گروه‌های علوم ریاضی با حضور ۱۱ هزار و ۸۵۸ داوطلب در قالب سه هزار و ۹۱۱ داوطلب زن و هفت هزار و ۹۴۷ داوطلب مرد و علوم انسانی با حضور ۱۸ هزار و ۸۲۳ داوطلب شامل ۱۱ هزار و ۶۹۳ داوطلب زن و هفت هزار و ۱۳۰ داوطلب مرد صبح پنج شنبه، آزمون گروه علوم تجربی با حضور ۳۲ هزار و ۴۰۵ داوطلب شامل ۲۱ هزار و ۳۲۱ داوطلب زن و ۱۱ هزار و ۸۴ داوطلب مرد صبح جمعه و آزمون گروه زبان‌های خارجی با حضور ۱۰ هزار و ۹۵۸ داوطلب در قالب هفت هزار و ۱۲۱ داوطلب زن و سه هزار و ۸۳۷ داوطلب مرد صبح شنبه برگزار خواهد شد و براین اساس تعداد شرکت کنندگان یک ونیم درصد بیشتر از داوطلبان پارسال است.

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های استان اصفهان گفت: همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکس دار و پرینت کارت ورود به جلسه برای داوطلبان در هر جلسه آزمون الزامی است.

محمدرضا ایروانی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا تمام اماکن حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از هر جلسه آزمون با حضور ناظران بهداشتی بطور دقیق ضدعفونی می‌شود، همچنین دانشگاه‌ها و مراکز برگزاری آزمون ملزم به رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در طول برگزاری آزمون هستند.

او تاکید کرد برای پیشگیری از تجمع، داوطلبان حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند، همچنین به داوطلبان توصیه می‌شود که از تردد غیر ضروری در محل آزمون جداخودداری کنند و هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند و همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی بدون فیلتر الزامی است.

محمدرضا ایروانی، بیشترین تعداد داوطلبان شامل حدود ۲۰ هزار نفر را مربوط به حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان دانست و تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های مختلف مانند مجموعه راهور نیروی انتظامی، اتوبوسرانی، اورژانس، مرکز بهداشت استان، آتش نشانی، شرکت‌های آب و برق و ... برای برگزاری هرچه بهتر آزمون صورت گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.