همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری سال ۹۹ امروز با رقابت بیش از ۱۹ هزار داوطلب در استان آغاز شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،محمد مولوی نماینده سازمان سنجش در استان قزوین گفت: آزمون سراسری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با شرکت ۱۹ هزار و ۲۶ نفر و با رقابت گروه آزمایشی هنر در استان آغاز شده است.

مولوی افزود: صبح فردا آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و صبح جمعه آزمون گروه علوم تجربی برگزار می‌شود و صبح شنبه داوطلبان گروه زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند.

او افزود: حدود ۶۰ درصد از شرکت کنندگان آزمون امسال بانوان هستند.

مولوی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه برگزاری آزمون سراسر گفت: فاصله صندلی داوطلبان برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی از یک متر و ۶۲ سانتی متر به یک متر و ۸۰ سانتی متر افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه داوطلبان قبل از ورود به حوزه امتحانی تب سنجی می‌شوند و وسایل ضدعفونی کننده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد افزود: استفاده از ماسک فیلتردار در حوزه‌های امتحانی ممنوع و برای همه داوطلبان آزمون سراسری ماسک در نظر گرفته شده است.

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین گفت: پذیرایی از داوطلبان کنکور به صورت سلف سرویس است و اگر داوطلبی تمایل به آوردن تغذیه و یا آب بر سر جلسه کنکور دارد، ممانعتی برای این کار وجود ندارد.

کنکور امسال به مدت ۴ روز و در ۱۰ حوزه امتحانی برگزار و نتایج اولیه آن هفته اول مهر اعلام می‌شود.
انتهای پیام/.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.