رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: بیش از یک میلیون نهال صنوبر و گونه‌های جنگلی را در نهالستان این شهر تولید و در استان توزیع می‌کنیم.

تولید بیش از یک میلیون نهال صنوبر در نهالستان ملایرعلی ده پهلوان، رئیس منابع طببیعی و آبخیزداری شهرستان ملایردر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،امسال یک میلیون نهال صنوبر به منظور توسعه زراعت چوب در استان را در این نهالستان پرورش می‌دهیم و بین باغداران و کشاورزان شهرستان‌های مختلف استان توزیع می‌کنیم.

او با بیان اینکه توسعه زراعت چوب تامین کننده بخش زیادی از چوب مورد نیاز مبلمان راحتی شهرستان را تامین می‌کند افزود: پارسال ۴۰ هزار نهال صنوبرتولید شده در این نهالستان را بین باغدران شهرستان ملایر توزیع کردیم.

ده پهلوان بیان کرد: شهرستان ملایر با تولید ۶۵ درصد مبل و منبت کشور به عنون شهر جهانی و ملی مبل و منبت معرفی شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با اشاره به اینکه این نهالستان تنها نهالستان منابع طبیعی و آبخیزداری استان است ادامه داد: امسال در این نهالستان ۱۵ هزار نهال درختان بادامک، ارژن، پسته وحشی، اقاقیا، داغ داغان، سنجد، زبان گنجشک، زالزالک، بلوط، گلابی وحشی و بادام پرورش داده می‌شود و برای افزایش پوشش گیاهی منابع طبیعی و جنگلکاری در استان استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.