ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس‌جمهور مالی با حضور مقابل دوربین تلویزیون رسمی این کشور در سخنرانی زنده از سمت ریاست‌جمهوری استعفا داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ساعاتی پس از آن که کودتاچیان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشور آفریقایی مالی را دستگیر کردند، منابع محلی از استعفای «ابراهیم بوبکر کیتا» از سمت ریاست‌جمهوری این کشور خبر دادند.

رئیس‌جمهور مالی با حضور مقابل دوربین تلویزیون رسمی این کشور در سخنرانی زنده اعلام کرد که از سمت ریاست‌جمهوری استعفا می‌دهد.

ابراهیم بوبکر کیتا که چند ساعت بعد از بازداشت شدن توسط نظامیان کودتاچی صحبت می‌کرد، ضمن اعلام انحلال پارلمان، گفت: «نمی‌خواهم خونی ریخته شود تا من در قدرت بمانم.»

رسانه‌های خبری در ابتدا از تیراندازی و وقوع انفجار‌های شدید نزدیک پایگاهی نظامی در مجاورت باماکو، پایتخت مالی خبر دادند. پس از آن شبکه الجزیره به نقل از برخی منابع از بازداشت وزرای خارجه، دارایی و نیز رئیس پارلمان این کشور در باماکو خبر داده است.

این در حالی است که منابع دیپلماتیک اعلام کردند شورای امنیت سازمان ملل به دلیل وقوع کودتا در کشور مالی، جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار