رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: تنها راه مقابله با شیوع بیماری ویروسی کرونا همراهی مردم با کادر درمانی و بهداشتی و رعایت کامل و مداوم دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مازیار طهماسبی رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت:شهرستان سرپل ذهاب در زمینه شیوع بیماری کرونا تا چندهفته گذشته در وضعیت قرمز قرار داشت، ولی باتلاش کادر درمانی، همراهی مسئولان و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم این وضعیت به عادی تبدیل شده، ولی همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ضروری است.

او اظهار داشت: در آستانه ایام محرم و برگزاری آیین‌های عزاداری هستیم که لازم است مردم و هیات‌های عزاداری در برگزاری آیین‌های خود تمام دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده را رعایت کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: جابه جایی دسته های عزاداری در سطح شهر و استفاده از طبل و سنج ممنوع بوده و زنجیر مورداستفاده حتما باید شخصی باشد.

طهماسبی افزود: رعایت فاصله در هیات‌های عزاداری و استفاده از ماسک بهداشتی از ابتدا تا پایان مراسم ضروری بوده و لازم است که عزاداران از وسایل شخصی استفاده کنند.

او با اشاره به تامین ماسک مورد نیاز هیات‌های عزاداری گفت: ادارات تبلیغات اسلامی و صنعت و معدن تجارت موظف هستند برای تامین ماسک مورد نیاز، تولیدی‌های مجاز و معتبر و باقیمت مناسب را به هیات‌ها معرفی کنند.

او باتاکید برلزوم نظارت بر عزاداری‌ها گفت: شبکه بهداشت و درمان در دستورالعمل ابلاغی جز هیات نظارت بوده و درکنار سایر عوامل نظارتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی  از سوی هیات‌ها را کنترل و بررسی خواهد کرد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.