سعد حریری بر قصاص عاملان پرونده ترور نخست وزیر اسبق لبنان و نیز تحقق عدالت تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سعد حریری، فرزند رفیق حریری پس از صدور حکم دادگاه لاهه، بر قصاص عاملان ترور رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان تأکید کرد.

او با ایراد سخنانی از لاهه هلند گفت: ما حکم دادگاه را می‌پذیریم و خواهان تحقق عدالت هستیم و از حق خون (قربانیان) نخواهیم گذشت.

وی در ادامه افزود: امروز من صحبت جدیدی را بیان می‌کنم که ایجاد عدالت برای رفیق حریری، عدالت را برای تمامی شهدای انفجار فاجعه بندر بیروت به وجود خواهد آورد.

او همچنین گفت: زمان بکارگیری جنایت در سیاست به پایان رسیده؛ از این رو هر جنایت سیاسی بهایی دارد که باید پرداخت شود.

وی تصریح کرد: هیچ جای چانه زنی در برابر تغییر وجهه لبنان وجود ندارد. مال آرام نخواهیم نشست تا قصاص صورت گیرد. لبنانی‌ها نمی‌پذیرند که کشورشان، جولانگاه افرادی باشد که از مجازات فرار می‌کنند.

او همچنین گفت: اطلاعات فراوانی وجود دارد که دادگاه به سبب اوضاع لبنان نتوانست به آن‌ها دسترسی پیدا کند. دادگاه امروز رأی خود را اعلام کرد و ما باید حکم آن را بپذیریم.

او همچنین تصریح کرد: حزب الله باید پس از اعلام حکم دادگاه بین المللی، ابراز همکاری کند. 

سعد حریری با بیان اینکه بر سر خون پدرش معامله نخواهد کرد، گفت: دادگاه بین المللی پاکی و اعتبار خود را به اثبات رساند.


بیشتر بخوانید: رای دادگاه لاهه درباره ترور رفیق حریری اعلام شد / تبرئه دولت سوریه و رهبری حزب‌ الله لبنان


دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) در قرائت رأی نهایی پرونده ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان اعلام کرد: سلیم عیاش در ترور رفیق حریری مشارکت داشته، اما هیچ مدرکی دال بر مشارکت (شهید) مصطفی بدرالدین، حسین عنیسی، اسد صبرا و حسن حبیب در ترور رفیق حریری وجود ندارد.

به زودی حکم تبرئه عنیسی، صبرا، و مرعی صادر می‌شود. یک ماه فرصت وجود دارد تا به متن حکم اعتراض و یا درخواست تجدید نظر داده شود.»

دادگاه لاهه پیش از این شهید مصطفی بدرالدین، سلیم عیاش، حسین عنیسی، اسد صبرا و حسن حبیب مرعی را به عنوان متهمان اصلی پرونده ترور رفیق حریری اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۹:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
آقای سعد حریری اگر همه باید رای دادگاه را بپذیرند پس چرا خودت در رای دادگاه با بیان جمله ی " اطلاعات فراوانی وجود دارد که دادگاه به سبب اوضاع لبنان نتوانست به آن‌ها دسترسی پیدا کند." تشکیک ایجاد می کنی؟
آخرین اخبار