رئیس کل دادگستری البرز گفت: دادگستری برای بررسی پرونده های قضایی در منطقه ویژه اقتصادی پیام اعلام آمادگی کرد.

بررسی روند ترخیص کالا در منطقه ویژه اقتصادی پیامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز گفت: برای تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده های قضایی در منطقه ویژه اقتصادی پیام با هدف رسیدگی سریع تر به این پرونده ها و تعیین تکلیف شدن آن ها اعلام آمادگی کرد.

رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به این که رسیدگی ها مربوط به بخش های مختلف این منطقه از جمله گمرک، بخش فرودگاهی و تعدادی از واحدهای تولیدی است،  افزود: درصورتی که تعداد پرونده های قضایی در این منطقه زیاد باشد، شعبه اختصاصی و در غیر این صورت در شعبه دیگری به صورت تخصصی به این پرونده ها رسیدگی می شود.

فاضلی هریکندی  با توجه به این که امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، افزود: یکی از مهم ترین اولویت های دستگاه قضا و قوه قضاییه حمایت از بخش تولید و برطرف کردن مشکلات پیش روی این بخش است.

او  با بیان این که یکی از الزامات تحقق شعار سال، مبارزه با قاچاق با هدف حمایت از تولید داخل است گفت: تمام سعی ما بر این است که مشکلات منطقه ویژه اقتصادی پیام با توجه به این که از ظرفیت هایی از جمله گمرک، فرودگاه و وجود صنایع مختلف برخوردار است، بررسی و برطرف شود.

رئیس کل دادگستری البرز افزود: رعایت الزامات حریم ساخت و ساز در محدوده فرودگاه پیام از سوی دستگاه های مرتبط از دیگر موارد قابل پیگیری در ستاد اقتصاد مقاومتی استان است.

فاضلی هریکندی گفت: در خصوص اراضی این منطقه که مشکلاتی دارند نیز پیگیری های لازم انجام می شود.

او افزود: تعدادی از واردکنندگان مدت ها است که برای ترخیص کالاهای خود مراجعه نکرده اند و طبق مقررات اگر اقدامی انجام نشود طبق مقررات تحویل سازمان اموال تملیکی می شود.

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.