رئیس شیلات خرمشهر گفت: اولین مرحله رهاسازی سیصد و پنجاه هزار قطعه ماهی بومی در منابع آبی خرمشهر انجام شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،احمد علی‌پناه رئیس شیلات خرمشهر گفت: اولین مرحله رهاسازی ۳۵۰ هزار قطعه ماهی بومی در منابع آبی شهرستان خرمشهر با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و معاون برنامه ریزی فرمانداری این شهرستان انجام شد.

او هدف از رهاسازی ماهیان بومی در منابع آب‌های داخلی خرمشهر را حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان بومی در منابع آبی داخلی بیان کرد و افزود: افزایش تولید و توسعه پایدار اشتغال محلی و روستایی از طریق افزایش میزان صید و صیادی در آب‌های داخلی از اهداف رهاسازی ماهیان بومی در این شهرستان است.

رئیس شیلات خرمشهربا بیان اینکه عملیات رهاسازی ماهیان بومی در آب‌های داخلی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، گفت: استمرار طرح رهاسازی ماهیان بومی از سوی اداره شیلات خرمشهر در این زمینه می‌تواند باعث رونق اقتصادی از طریق فعالیت‌های صیادی و گردشگری شود.

علی‌پناه با اشاره به نقش مهم شیلات خرمشهر در تولید آبزی پروری تصریح کرد: شهرستان خرمشهر به لحاظ وجود پساب‌هایی همچون نیشکر، کانال شیردم، تالاب ناصری ظرفیت تولید و پرورش ماهی در آب‌های داخلی را دارد که در سه سال گذشته موفق به کسب رتبه اول و تولید بیش از یک سوم ماهیان پرورشی استان شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.