سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: کمیسیون آموزش در نشست با مسئولان صندوق‌های رفاه دانشجویی پیشنهاد کردند که شهریه دانشگاه‌ها حذف و به جای آن وام دانشجویی اعطا شود.

پیشنهاد حذف شهریه دانشگاه‌ها و اعطای وام دانشجوییحجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از نشست پیش از ظهر کمیسیون خود با مسئولان صندوق‌های رفاه وزارت علوم، دانشگاه آزاد و علوم پزشکی خبر داد.

او گفت: مسئولان حاضر در نشست گزارشی از هزینه‌‌های رفاه دانشجویی، خوابگاه‌ها و غیره ارائه کردند، همچنین پرسش‌هایی درباره پیش‌روی صندوق و انتقادهایی هم مطرح شد.

حجت الاسلام فلاحی افزود: برخی انتقادها پاسخ داده شد و در نهایت کمیسیون پیشنهادی ارائه کرد که بر اساس آن، شهریه دانشگاه‌های شهریه بگیر، حذف و به جای آن وام دانشجویی اعطا شود، همچنین بازپرداخت وام‌ها پس از فارغ التحصیلی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مسئولان صندوق رفاه دانشجویی قول بررسی این پیشنهاد را دادند و اعلام کردند که باید در این باره نظر بانک‌ها هم گرفته شود چون بخشی از ضمانت ها به بانک‌ها بر می‌گردد‌‌.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار