معاون وزیر آموزش و پرورش در ساری گفت: شکل آموزش در سال تحصیلی جدید متناسب با رفتار بیماری کرونا سیال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علیرضا کمره‌ای معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی برنامه آموزشی سال ۱۳۹۹ آموزش و پرورش مازندران زمان قطعی بازگشایی مدارس را ۱۵ شهریور ماه اعلام کرد و گفت: دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، متناسب با تجارب جهانی به یکی از سه شکل حضوری، نیمه حضوری و مجازی در وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز کرونایی آموزش خواهند دید.

او با بیان اینکه این وضعیت سیال است، افزود: شرایط و نحوه آموزش دانش آموزان متناسب با تغییر وضعیت بیماری کرونا در هر منطقه تغییر می‌کند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برای بازگشایی مدارس در مناطق سفید همه تدابیر اندیشیده شده است و آمادگی کامل وجود دارد.

کمره‌ای ادامه داد: در مناطق زرد کرونایی نیز تدابیری اندیشیده شده است تا آموزش‌ها هم به شکل حضوری و هم غیر حضوری برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

او گفت: در مناطق زرد علاوه بر تعدیل کلاس‌ها، کاهش زمان آموزش‌ها و فاصله گذاری مناسب تلاش می‌شود دانش آموزان به تناسب در روز‌های فرد و زوج در مدارس حاضر شوند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مناطق قرمز کرونایی نیز آموزش‌های فقط از طریق مجازی و شبکه شاد انجام می‌شود.

کمره‌ای از بازنگری شبکه آموزش دانش آموزی شاد و افزایش ۳۹ قابلیت جدید برای این شبکه خبر داد و افزود: از ۳۹ قابلیت جدید ۱۲ قابلیت تاکنون به این شبکه اضافه شده است و بقیه قابلیت‌ها نیز تا پیش از شروع سال تحصیلی اضافه می‌شود.

او ادامه داد: در بازبینی قابلیت‌های شاد قابلیت دسترسی برای معلمان، دانش آموزان و مدیران مدارس به طور جداگانه پیش بینی شده است.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.