مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سمن‌های شهرستان زابل در یک برنامه مشترک برنامه‌های زیست محیطی اجرا می‌کنند.

وحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: سمن‌های شهرستان زابل در یک برنامه مشترک اهداف زیست محیطی را دنبال می‌کنند که این برنامه در فاز نخست با دبیری سازمان مردم نهاد “اندیشه و تعاون اتحاد زرین زاریس”، کارگاه‌های آموزشی در خصوص مسائل محیط زیستی بویژه تالاب هامون برگزار می‌کند.

پورمردان ادامه داد: برنامه‌های آموزشی و مشارکتی سمن‌های محیط زیستی با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های متنوع و مختلف از جمله: طرح الگوی احیای شاهرگ‌های بستر دریاچه هامون و نگهداری آب در گودال‌های محدود بستر دریاچه و کشت گیاهان آبزی با دانش بومی، ساماندهی و تقویت نظام عرفی استفاده از هوتگ‌ها به عنوان منبع آب جامعه محلی روستای کلانی و حیات وحش در حاشیه تالاب خلیج گواتر و خور باهو و ... برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: اهداف کارگاه‌های آموزشی برگزار شده با همکاری سمن‌های استان به منظور اهداف محیط زیستی شامل مطالبی در قالب های: مشاوره بوم گردی و اشتغال، کمک به افراد آسیب دیده، کمک به سایر تشکل ها، کمک به احیای تعاونی ها، ترویج تفکیک زباله، کمک به افراد آسیب دیده از گرد و غبار و ... است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.