رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از امضای تفاهم‌نامه ۴ هزار میلیارد ریالی با استانداری سیستان و بلوچستان برای راه‌اندازی ۲۴ هزار طرح اشتغالزایی در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حدود ۲ سال پیش با دعوت استاندار به این استان سفر کردیم که این حضور منجر به امضای تفاهم‌نامه‌ای با اعتبار یکهزار میلیارد تومان در بخش اشتغالزایی و زیربنایی منطقه شد.

او  ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فراتر از برنامه پیش‌بینی شده در کمتر از ۲ سال چیزی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کرد که با این حجم سرمایه‌گذاری از ۳۰ هزار شغل پیش‌بینی شده ۵۶ هزار شغل ایجاد شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: پروژه‌هایی نظیر مدرسه‌سازی، آب‌رسانی و مراکز درمانی در این مدت در سیستان و بلوچستان انجام شده که این طرح‌ها آماده و یا در حال تحویل است.

او  افزود: امروز یک تفاهم‌نامه ۴ هزار میلیارد تومانی برای ۲۴ هزار طرح با ایجاد ۷۰ هزار شغل در سیستان و بلوچستان منعقد شده که براساس آن قرار است در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال‌های خرد و خانگی کار انجام شود.

مخبر با اشاره بر اینکه در دوره گذشته حدود ۱۰درصد گوشت کشور از سیستان و بلوچستان تامین می‌شده است خاطرنشان کرد: برای فاز دوم این تفاهم‌نامه تلاش می‌شود به حدود ۲۵ درصد تامین گوشت کشور از طریق این استان برسیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سیستان و بلوچستان فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ بوده که ایده‌های خوبی از سراسر این استان جمع شده که برخی از آن‌ها در سطح ملی کاربرد دارد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیستان و بلوچستان تاکنون با اجرای ۱۰ هزار و ۶۰۲ طرح افزون‌بر ۱۰ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری کرده است که عمده این سرمایه‌گذاری‌ها با افزون‌بر ۸۷۵ میلیارد تومان به توانمندسازی اقتصادی، کارآفرینی و بیش‌از ۷۷ میلیارد تومان به مدرسه سازی اختصاص دارد.

همچنین بنیاد برکت اجرای طرح‌های اقتصادی اجتماع محور (سحاب) را در ۲۰ شهرستان با هدف ایجاد ۲۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در زمینه‌های پرورش دام سبک، بلدرچین، زنبورداری، خیاطی و سایر مشاغل خرد خانگی مورد توجه قرار داده است.

تاکنون برای ۲۷ هزار و ۲۳۱ نفر در سیستان و بلوچستان با راه‌اندازی ۹ هزار و ۷۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار