شهردار اردبیل از فضاسازی و اکران طرح‌های فرهنگی متناسب با ماه محرم در سطح شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های ماه محرم در اردبیل گفت: با توجه به محدودیت‌هایی کرونایی و برگزار نشدن مراسمات مذهبی با هدف ایجاد فضای معنوی، سطح شهر متفاوت‌تر از سال‌های قبل با پرچم‌ها و بیرق‌های مشکی فضا سازی شده است.

او با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا آیین استقبال از ماه محرم برگزار نشد، افزود: سعی کردیم با فضاسازی ویژه سطح شهر به استقبال محرم رفته تا شهروندان حال و هوای محرم را لمس کنند.

شهردار اردبیل با تاکید بر اینکه با تمهیدات ویژه در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) بایستی فضای خالی دسته جات عزاداری را پرکنیم، افزود: طرح‌های فرهنگی با محتوا‌های فرهنگی و پیشگیری از کرونا در پیشانی پل‌ها و استند‌های شهری نصب می‌شود.

لطف اللهیان تصریح کرد: المان‌های ویژه محرم نیز با هدف انتقال مفاهیم قیام حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی در سطح شهر نصب می‌شود.

او همچنین به اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی در بستر فضای مجازی بصورت آنلاین و پخش زنده اشاره کرد و گفت: مداحی‌های آنلاین در فرهنگسراها، طرح ۶۰ شب ۶۰ منبر نیز با هدف بهره گیری از منابر مذهبی روحانیون وعاظ حسینی برگزار می‌شود.

شهردار اردبیل با تکریم شعار "هرخانه یک حسینیه" از شهروندان و عزاداران حسینی خواست با پیوستن به این پویش که از شهروندان خواسته شده در محلات و سردرب منازل و مجتمع‌های مسکونی نشانه‌های عاشورایی نصب کنند، شهرداری اردبیل را در نشر فرهنگ عاشورایی همراهی کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.