معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر پالایش کارت‌های بازرگانی صادر شده توسط اتاق بازرگانی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت : گمرک‌ها محلی برای تسهیل صادرات و واردات کالا در کشور‌ها هستند که باید فعال شوند و موارد بروکراسی اداری در گمرک به گونه‌ای نباشد که بازرگانان معطل شوند.

قنبری با اشاره به مشکلاتی مالیاتی به وجود آمده در خصوص کارت‌های بازرگانی صادر شده  پارسال ، گفت : کارت به نام یک فرد صادر می‌شود، اما در اختیار سرمایه گذار و بازرگان قرار می‌گیرد و مالیات به نام صاحب کارت صادر می‌شود که موجب بروز مشکلات مالیاتی شده است.

قنبری تاکید کرد: اتاق بازرگانی استان باید کارت‌های بازرگانی صادر شده را پالایش کنند و اگر افراد قادر به استفاده از کارت‌ها نیستند کارت‌ها را صادر و تمدید نکند.


بیشتر بخوانید 


قنبری همچنین بر جمع بندی تعداد کارت‌های بازرگانی فعال تاکید کرد و گفت: باید بدانیم چه تعداد از این کارت‌ها در خارج از استان استفاده می‌شوند و از صادرکنندگان بخواهیم از استان خراسان شمالی صادرات کالا‌های خود را انجام دهند.

محمود قنبری با اشاره به اینکه  خراسان شمالی از کالا‌های متعدد منحصر به فردی در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی برخوردار است افزود :  تاجران می‌توانند این محصولات را صادر کنند و باید امکانات لازم برای نگهداری و صادرات این کالا‌ها تامین شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.