عریقات: شاهد تولد یک جنبش صهیونیستی-عربی هستیم

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به توافق دوستی ننگین رژیم صهیونیستی و امارات از تشکیل جنبشی صهیونیستی-عربی در منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، در مصاحبه با این شبکه از امارات خواست از توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی منصرف شود.

او گفت: رایزنی‌های ما با اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی درباره توافق امارات و اسرائیل به هیچ نتیجه‌ای نرسید. این در حالی است که این دو سازمان باید بدون اینکه از آنان خواسته شود به وظیفه خود در قبال حمایت از نتایج نشست‌های عربی در مورد فلسطین عمل کنند. بر چه اساس اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی حتی یک بیانیه در مورد توافق امارات و اسرائیل صادر نمی‌کنند؟ آیا معقول است که فکر کنیم اسرائیل از کشور‌های عربی حمایت می‌کند؟ امارات چه نیازی به برقراری روابط با اسرائیل دارد در حالی که اگر بخواهد بسیار پیشرفته‌تر از اسرائیل خواهد بود. پس از اعلام توافق امارات با اسرائیل احساس کردم از پشت به من خنجر خورده است.

دبیرکل ساف افزود: وزیر خارجه عربستان به من اطمینان داده است که ریاض در مواضع خود در قبال فلسطین ثابت قدم است و هرگز تغییر نخواهد کرد. تأکید می‌کنم فلسطین و قدس هرگز قربانی معادله محور بندی سیاسی در منطقه نخواهند شد.  نیرو‌های افراطی در جهان عرب و جهان اسلام تنها طرفی هستند که از توافق امارات و اسرائیل سود می‌برند.

عریقات درباره موضع‌گیری عمرو موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب، در خصوص توافق امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این توافق به نفع مسئله فلسطین است، گفت: من در تماس با عمرو موسی به او گفتم این موضع‌گیری برای شخصی در حد و اندازه او جایز نیست.

او در ادامه از امارات خواست از توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی منصرف شود و از همه کشور‌های عربی نیز خواست برای راضی کردن امارات به انصراف از توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

این مقام فلسطینی اضافه کرد: ما در حال حاضر شاهد تولد یک جنبش صهیونیستی-عربی هستیم. از کشور‌های عربی که به عادی‌سازی روابط با اسرائیل فکر می‌کنند می‌خواهیم از این گونه افکار منصرف شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار