از مجموع ۱۱ حلقه چاه آب در شهرکرد، ۴ حلقه خشک شد و ظرفیت آب‌دهی ۷ حلقه چاه ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید رضا هاشمی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: از مجموع ۱۱ حلقه چاه آب در شهرکرد چهار حلقه خشک و هفت حلقه چاه ظرفیت آب‌دهی آن‌ها ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او با اشاره به ارزیابی دبی آب چاه‌های سطح شهر اظهار داشت: در راستای آسیب شناسی، دبی چاه‌ها در چند روز اخیر اندازه‌گیری شد، تا بتوانیم بر این اساس مشکلات فعلی فضای سبز را مرتفع کنیم.


بیشتر بخوانید

احیای دشت شهرکرد ضرورتی زیست محیطی و اقتصادی


هاشمی با اشاره به استفاده از پساب فاضلاب در فضای سبز افزود: در صورت تأمین اعتبار حداقل سه سال جهت احداث مستحدثات و تأسیسات تصفیه مجدد و گندزدایی زمان نیاز است تا استاندارد‌های لازم جهت استفاده از پساب در شهر ایجاد شود که در آینده مردم دچار مشکل نشوند.

او اضافه کرد: استفاده از پساب نیاز به یک برنامه‌ریزی بلند مدت دارد، اما وضعیت فعلی فضای سبز شهری نیازمند یک جراحی و اقدام فوری است چراکه از مجموع ۱۱ حلقه چاه موجود در شهرکرد چهار حلقه چاه خشک شده و هفت چاه باقی مانده ظرفیت آب‌دهی آن‌ها تا ۶۰ درصد کاهش یافته است.

هاشمی ادامه داد: نسبت به سه سال گذشته ۶۰ درصد منابع آبی کاهش و فضای سبز موجود با ۴۰ درصد منابع اداره می‌شود که طی سه ماه گذشته اگر بارندگی‌ها نبود وضعیت موجود قابل بازگشت نبود.

او گفت: بازسازی و بهینه سازی چاه‌ها فرایند خاص خود را دارد و نیازمند صرف هزینه‌های سنگین برای هر حلقه چاه می‌باشد که در صورت تأمین اعتبارات باید صورت پذیرد.

هاشمی با بیان اینکه هر ساله گاهاً تا حدود ۱۰ درصد از درختان بر اثر آفات و بیماری‌ها، عوامل سنی، حوادث و یا خطا‌های کاشت و نگهداری از بین می‌روند، تأکید کرد: طرح مطالعاتی با همکاری دانشگاه شهرکرد بر روی ۱۰ هزار اصله درخت سطح شهر که در نقاط حساس می‌باشند انجام شد که درختان معیوب و پوسیده‌ای که احتمال سقوط دارند شناسایی و در برنامه زمانبندی خود قطع و حذف و طبق روال هر ساله عملیات خشکه بری درختان در حال اجراست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار