رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تا ۲ ماه آینده بودجه احداث راه آهن اردبیل- مغان در قالب لایحه‌ای به مجلس ارائه می‌شود و این پروژه را دارای ردیف ملی می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدباقر نوبخت شامگاه دوشنبه در جمع بندی مصوبات سفر خود به اردبیل اظهار داشت: تا ۲ ماه آینده در قالب لایحه‌ای که به مجلس ارائه خواهیم داد بودجه احداث راه آهن اردبیل- مغان را مطرح کرده و این پروژه را دارای ردیف ملی می‌کنیم.

او با اشاره به تخصیص صد درصدی اعتبارات مصوبات آخرین سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل، عنوان کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که شخص رئیس جمهوری در سفر خود متعهد و مصوب کرده بودند تأمین اعتبار شده است و تمامی طرح‌هایی که در سفر ریاست جمهوری تصویب شده بود را بر اساس اولویت انتخاب کردیم که تا پایان امسال به اتمام می‌رسانیم.

نوبخت در خصوص اجرای پایاب سد خداآفرین گفت: ما برای اینکه ۱۳ هزار هکتار را تا پایان دولت دوازدهم انجام دهیم ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تا پایان امسال این اعتبار نیز تخصیص خواهد یافت.

معاون رئیس جمهوری در رابطه با طرح‌های تولیدی و اهمیت سال جهش تولید تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۴ میلیارد تومان برای ۵۲ طرح و پروژه در قالب برنامه جهش تولید اختصاص داده می‌شود که با اجرای این پروژه‌ها ۱۱ هزار و ۲۳۲ فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد شود.

او افزود: از این ۲ هزار و ۱۴ میلیارد تومان بخشی منابع دولتی است که قسط اولشان پرداخت شده و تا پایان سال به صورت صد درصد پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به پروژه اصلی و مهم استان اردبیل خاطرنشان کرد: راه آهن میانه - اردبیل به عنوان ابر پروژه در حال احداث در استان اردبیل و یکی از گل‌های سرسبد پروژه‌های ملی تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد چرا که تمام منابع مالی این پروژه تأمین شده و اگر در موعد مقرر افتتاح نشود یقین بدانید دلیل آن مالی نخواهد بود.

نوبخت افزود: اجرای این پروژه اردبیل را به شبکه‌های ریلی سراسری از جمله داخلی و خارجی متصل می‌کند که ظرف امسال و حداکثر تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد تا بعد از آن ادامه این مسیر را به سمت شهرستان پارس آباد مغان و نهایتاً حوزه قفقاز در کوریدور شمال و جنوب قرار احداث کنیم.

او با اشاره به تولید و صادرات سیب زمینی استان اردبیل گفت: در کشور امکان صادرات این محصول وجود دارد البته مهم زیر ساخت هست که تلاش می‌کنیم راه آهن اردبیل هرچه زود‌تر به بهره برداری برسد تا زمینه صادرات این محصول فراهم شود.

نوبخت در خصوص ساخت مسکن محرومین در استان اردبیل افزود: دولت در زمینه ساخت مسکن برای محرومین مصوبه‌هایی را به تصویب رسانده است که قرار است ۳ هزار واحد مسکونی احداث و در کمتر از یک سال تحویل داده شود.

 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.