ابراهیمی گفت: تعبیر مناسب نوسانات اخیر بازار سرمایه، اصلاح شاخص بورس بوده و هرگز سقوط و نزولی در بازار صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگاربورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیمی معاون سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص دلایل تغییرات شاخص بورس طی چند روز گذشته گفت: این نوسانات کاملا طبیعی است و به کرات در بازار سرمایه اتفاق افتاده است، مردم نباید نگران باشند.

او ادامه داد: خبر نگران کننده ای در اقتصاد کشور پیش نیامده که بازار سرمایه بخواهد روند نزولی در پیش بگیرد.

ابراهیمی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ ، شاخص بورس ۳۰۰ درصد افزایش داشته است و طی این چند روز تنها  ۱۲ تا ۱۳ درصد کاهش یافته است. هر نوع سرمایه گذاری در بازار ریسک دارد.

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تعبیر درست اتفاقات چند روز اخیر بازار سرمایه گفت: تعبیر مناسب برای این نوسانات، اصلاح شاخص بورس بوده و  سقوط و نزولی صورت نگرفته است. این اصلاح هم معنادار نیست و موقتی و گذرا خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که  دو زمانه شدن فعالیت در بازار سرمایه چه تاثیری بر بازار داشته است تصریح کرد: وقتی حجم معاملات بازار افزایش یابد، هسته معامات توان این حجم بالا  را ندارد و به همین دلیل معاملات در دو زمان صبح و بعد از ظهر انجام می گیرد. 

ابراهیمی بیان کرد: اگر اصلاح هسته معاملاتی انجام گیرد به حالت عادی بر می گردیم.

این مقام مسئول با بیان چند توصیه کلی به سرمایه گذاران در بورس گفت: بازار سرمایه سود تضمین شده ندارد و سرمایه گذاران هرگز نباید دارایی ضروری خود را برای ورود به این بازار  بفروشند.

او افزود: همچنین سهام‌داران باید حداقل از دانش مالی و حسابداری بهره مند باشند.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی ادامه داد: اگر افراد دانش کافی برای فعالیت در این بازار ندارند باید از ظرفیت صندوق‌های سرمایه گذاری و سبد گردانی استفاده کنند که در برخی موارد حتی بیشتر از سرمایه گذاری مستقیم بازدهی دارند.

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: برخی سودجویان در فضای مجازی صف خرید و فروش تشکیل می‌دهند و مردم باید آگاه باشند تا فریب این افراد را نخورند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار سرمایه ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار