سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان گفت: هلال احمر یک موسسه و نهاد عام المنفعه است و در حوزه های مختلف به صورت تخصصی عملیات امداد و نجات را انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، میقانی سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان در بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان در گلستان گفت: هلال احمر در حوزه‌های مختلف به صورت تخصصی عملیات امداد و نجات را انجام می‌دهد و نیرو‌های این نهاد که عمدتا جوان در پایگاه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

او با بیان اینکه از حوزه دیگر این سازمان درمان و توانبخشی است ادامه داد: هلال احمر گلستان بزرگ‌ترین داروخانه شمال کشور را دارد و دارو‌های تخصصی و غیر تخصصی به بیماران ارائه می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جستجو و نجات یکی از تخصص‌های هلال احمر است افزود: تخصص‌هایی مانند آواربرداری، مشکلات جاده‌ای، سیلاب و، از مزیت‌های امدادرسانی این سازمان است.

میقانی در مورد داوطلبان این مجموعه گفت: افراد از کودکی و نوجوانی عضو جمعیت هلال احمر می‌شوند و از جوانی وارد امداد و نجات شده و در عملیات‌ها پابه پای عوامل امداد رسانی می‌کنند.

او با اشاره به برخورداری این سازمان از ظرفیت خیرین پزشک و پیراپزشک در ادامه افزود: آن‌ها بر اساس مهارت ساماندهی و در کاروان‌های سلامت و برنامه‌های خیر خواهانه مشارکت داده می‌شوند و در کل، استان گلستان از لحاظ پزشکی و پیراپزشکی داوطلبان خوبی دارد و حاذق‌ترین پزشکان داوطلبان افتخاری ما هستند.

او در پایان گفت: هلال احمر حلقه اتصال نیاز نیازمندان و توان توانمندان است و بیش از ۱۶ هزار داوطلب و امدادگر در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.