هواشناسی بوشهر از ادامه وزش باد‌های شمال غربی تا اوایل چهارشنبه و تلاطم سواحل مرکزی و جنوبی استان خبر داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ادامه وزش باد‌های شمال غربی تا اوایل چهارشنبه است که بر همین اساس، پیش‌بینی می‌شود در برخی از ساعات عصر امروز و امشب با افزایش سرعت وزش باد، ارتفاع موج در قسمت‌های مرکزی خلیج فارس افزایش یابد و سواحل مرکزی و جنوبی استان متلاطم باشد.

زهرا راستگو افزود: همچنین از اواخر وقت امروز تا اوایل صبح فردا به سبب افزایش سرعت وزش باد در قسمت‌های شمالی خلیج فارس ارتفاع موج به طور نسبی در این نواحی افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: آسمان استان تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری در برخی نقاط گاهی همراه با غبار محلی و در برخی ساعات در سواحل و بر روی دریا با وزش باد پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: جهت وزش باد نیز شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت است که عصر امروز و صبح فردا در قسمت‌های مرکزی و از بامداد فردا در قسمت‌های شمالی خلیج فارس جهت باد بیشتر شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو عنوان کرد: ارتفاع موج نیز امروز در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و اوایل وقت فردا ۶۰ تا ۱۲۰ به تدریج ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود اما در سواحل جنوبی عصر امروز تا صبح فردا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

او گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۷:۲۰، جزر دریا ۱۵:۰۵ و مد دوم دریا ۲۱:۰۱ اعلام شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر همچنین با اشاره به کاهش ۵ درجه‌ای دما در یکشنبه نسبت به شنبه، بیان کرد: شش ایستگاه هواشناسی استان یکشنبه در گرم‌ترین ساعات، دمای ۴۰ درجه و پنج ایستگاه دیگر دمای ۳۷ تا ۳۹ درجه سلسیوس را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.