مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با تاکید بر اینکه حفظ سلامت کارگران اولویت اداره کل تعاون است، از ابتلای ۷۲۷ کارگر به ویروس کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی کارگران و کارفرمایان، گفت: انتطار ما از جامعه کارفرمایان و کارگران این است که همچنان پروتکل‌های بهداشتی را بررسی و در صورت لزوم آموزش دهند و در مواجهه با عدم رعایت آن، برای تغییر رفتار برخورد کنند.

او افزود: یکی از مواردی که میان کارگران و کارفرمایان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، شرایط کار است که رعایت مسائل ایمنی و امور بهداشتی از ضروریات آن است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان این که فلسفه حقوق کار حمایت از سرمایه مادی کارفرمایان و منابع انسانی بوده که مثل دو بال برای توسعهاست، با اشاره به این که جان باختن حتی یک انسان هم فاجعه‌ای بزرگ در جامعه کار و تولید محسوب می‌شود، به ضرورت حفظ این دو تاکید کرد و ادامه داد: طبق آخرین آمار از میان ۵۲۲ هزار کارگر ۲ هزار و ۸۳۲ نفر مشکوک و محتمل به ابتلا به بیماری کرونا، ۷۲۷ مبتلا شده که از این تعداد ۴۲۵ نفر بهبودیافته، مابقی در قرنطینه خانگی هستند.

او با بیان اینکه با تلاش جامعه کارفرمایی و کارگری حداقل خسارت را متحمل شده ایم، افزود: با تلاش موثر بازرسان کار، کارگران از ابتدای شروع به سوار شدن در سرویس، در سرویس‌های حمل ونقل تا زمان ورود به کارگاه و تا زمان بازگشت به خانه توسط تیم کارشناسی رصد و تحت حمایت قرار گرفته اند، به طوری که تاکنون بیش از ۴۳ هزار بازرسی انجام شده که البته با آموزش محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس  با بیان این که استان فارس از جمله استان‌هایی است که کمترین درگیری با شیوع بیماری کرونا را در جامعه کارگری و کارفرمایی دارد، ادامه داد: فعالیت اصناف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که نه تنها خودشان درگیر این بیماری می‌شوند بلکه عدم رعایت پروتکل‌ها موجب شیوع و گستردگی کرونا در میان سایر کارگران و مشتریان آن‌ها می‌شود.

مختاری به همراهی مناسب جامعه کارفرمایان و کارگران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مراحل ضد عفونی، گندزدایی، دسترسی به لوازم بهداشتی و مسائل ایمنی در کار به خوبی انجام گرفته است که این کار باید به جد مورد توجه باشد؛ لذا با توجه به وضعیت استان فارس که در مرحله هشدار قرار گرفته اگر مواظبت نکنیم وضعیت استان در وضعیت بدتری قرار می‌گیرید و شاهد از دست دادن عزیزانمان خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار