مدیرکل ارزیابی عملکرد و‌پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش گفت : در سالی که گذشت، سیستان و بلوچستان در حوزه آموزش فضای مجازی جزو سه استان برتر کشور بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و‌پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان به مشکلات استان در بحث آموزش مجازی و حضوری اشاره کرد و گفت نبود دسترسی به اینترنت و آموزش تلویزیونی از عمده مشکلات دانش‌آموزان در شرایط تشکیل مدارس به صورت مجازی است.

زهرا مظفر گفت: با همه این سختی‌ها، سیستان و بلوچستان در حوزه آموزش فضای مجازی جزو سه استان برتر کشور بود.

استاندار سیستان و بلوچستان هم، با اشاره به وضعیت آموزش مجازی و صدا وسیما در زمان بیماری کرونا، گفت: آنتن دهی امواج تلویزیون در برخی روستا‌ها امکان پذیر نیست و باید در راستای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

احمدعلی موهبتی پراکندگی و وسعت بالای استان و فاصله زیاد مراکز جمعیتی در استان را از مواردی دانست که به رغم خدمات ۴ دهه انقلاب در استان، باعث شده شاخص‌های توسعه استان از متوسط کشوری پایین‌تر باشد.

او افزود: مشکلات و شرایط سیستان و بلوچستان به گونه‌ای است که برای تصمیم گیری و برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات، مدیران کشوری باید با حضور در سطح استان، از نزدیک این مشکلات را لمس کنند.

موهبتی با اشاره به اینکه تا کنون دولت در زمینه توسعه فضای آموزشی و بنیاد ملی همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان “هاسب” در هدایت خیرین و قبل از آن خیرین مدرسه ساز اقدامات خوبی در حوزه احداث مدرسه و فضا‌های آموزشی داشته‌اند، تاکید کرد: به دلیل جمعیت ۸۰۰هزار نفری دانش‌آموزان و اینکه از این تعداد، ۳۰هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ به جمعیت دانش‌آموزی استان اضافه شده است؛ برای رساندن استان به استاندارد کشوری باید ۹۰ هزار مترمربع فضای آموزشی احداث شود.

استاندار گفت: ۷۱درصد مدارس استان روستایی و ۲۹درصد شهری است که ۵۱درصد دانش آموزان در مدارس روستایی تحصیل می‌کنند.

موهبتی اظهار داشت: برای رفع چالش‌های استان، نیازمند توجه و مساعدت ویژه وزارت آموزش و پرورش هستیم.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار