به گزارش یک روزنامه آمریکایی، چندین شرکت رژیم صهیونیستی پیش از توافق علنی با ابوظبی در امارات فعالیت داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه‌ آمریکایی «الگمینر» در گزارشی از فعالیت ۲۰۰ شرکت صهیونیستی در امارات پیش از حصول توافق دیپلماتیک رسمی میان تل‌آویو و ابوظبی خبر داد.

به گفته این پایگاه، این شرکت‌ها پیش از توافق با ابوظبی به امارات صادرات انجام می‌دادند و این مسئله بیانگر روابط گسترده اقتصادیِ غیررسمی میان این دو طرف است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد امارات و رژیم صهیونیستی طی سه هفته آتی، توافقی مبنی بر عادی سازی روابط خود را در کاخ سفید به امضا خواهند رساند. این توافق در واقع علنی سازی روابطِ پیش از این مخفیانه میان ابوظبی و تل‌آویو است.

در همین روز مقامات ابوظبی و تل آویو اعلام کردند روابط دیپلماتیک خود را علنی می‌کنند و روابط جدید و گسترده‌ای را طبق توافقی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، واسطه آن بوده است از سرمی‌گیرند. بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیستی توافق ننگین عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی اوایل سپتامبر در واشنگتن انجام خواهد شد.

البته گروه‌ها و سازمان‌های فلسطینی مستقر در آمریکا توافقنامه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات را که با واسطه گری آمریکا انجام شد، رد و محکوم کردند و خواستار تحریم فعالیت‌های امارات در آمریکا و همچنین همه شخصیت‌های سیاسی این کشور شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار