ناسا نام فضانوردانی را که در دومین پرتاب عملیاتی دراگون اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر خواهند کرد، اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از دو ماه پیش بود که شرکت خصوصی اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک با همکاری سازمان فضایی آمریکا (ناسا) دو فضانورد این سازمان به نام‌های رابرت بنکن و داگلاس هورلی را برای انجام اولین ماموریت تاریخی این شرکت به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کرد؛ و حالا ناسا و شرکای بین‌المللی‌اش لیست خدمه ماموریت Crew_۲ را منتشر کردند. این دومین پرتاب عملیاتی دراگون اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی خواهد بود که طبق اعلام ناسا قرار است بهار سال ۲۰۲۱ این پرتاب انجام شود.

فضانوردان این ماموریت همراه سه خدمه که در مجموع هفت نفر می‌شوند، با فضاپیمای سایوز روسی به ایستگاه بین‌المللی سفر کرده و تقریبا شش ماه در آنجا خواهند ماند؛ در واقع این تعداد خدمه به ناسا اجازه می‌دهد تا میزان فعالیت‌های علمی در فضا را به دو برابر افزایش دهد.

در دومین ماموریت Crew چهار فضانورد به نام‌های کیمبرو، مک آرتور، هوشایند و پیسکت که هر چهار نفر تجربه سفر به فضا را داشته‌اند، به فضا خواهند رفت. مک آرتور در سال ۲۰۰۹ توسط شاتل فضایی آتلانتیس به عنوان متخصص در ماموریت STS-۱۲۵ مشارکت داشت، اما اولین سفر خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی را انجام خواهد داد.

کیمبرو نیز در سال ۲۰۰۴ به عنوان فضانورد انتخاب شد و اولین سفر خود را در سال ۲۰۰۸ با شاتل فضایی ایندیو در ماموریت STS-۱۲۶ به منظور بازدید از ایستگاه انجام داد؛ او همچنین در ماموریت‌های اعزام به فضای ناسا در یک فضاپیمای روسی سایوز فعالیت کرده است. هوشایند نیز سومین سفر فضایی خود را تجربه خواهد کرد. هوشایند اولین سفر خود را در سال ۲۰۰۸ در شاتل فضایی دیسکاوری انجام داد و در سال ۲۰۱۲ برای بازدید ۱۲۴ روزه از ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا سفر کرد. پیسکت هم نیز پیش از این در اعزام‌های ۵۰ و ۵۱ با فضاپیمای سایوز روسی به فضا رفته و ۱۹۶ روز را در آنجا سپری کرده است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: ناسا ، سازمان فضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار