مدیر کل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در استان در طول سه ماه اول امسال نسبت به پارسال ۲۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا فرخی، مدیر کل پزشکی قانونی استان اردبیل با بیان اینکه آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی در استان اردبیل در سه ماهه اول امسال ۵۳ نفر بوده است گفت: این تعداد فوتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کاهش یافته است.

او با اشاره به آمار انواع تصادفات افزود: از تعداد ۵۳ فوتی ۱۰ نفر در تصادفات درون شهری، ۳۵ نفر در سوانح برون شهری و ۸ نفر نیز در جاده‌های روستایی جان خود را از دست دادند.

فرخی با بیان که بیشترین فوتی‌ها در تصادفات جاده‌های برون شهری رخ داده است گفت: این امر هشدار جدی برای رانندگان و سرنشینان خودروها در راستای رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت سرعت مجاز در کاهش تصادفات است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اردبیل تصریح کرد: بیشترین تصادفات منجر به فوت در جاده‌های شمالی استان که به «جاده مرگ» معروف شده است اتفاق می‌افتد که این موضوع توجه و مساعدت بیشتر مسئولین زیربط و حل مسائل و مشکلات جاده‌های این منطقه از استان را می‌طلبد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.